S'han trobat 39 resultats amb els descriptors Administració corporativa
Consulta d'un Col.legi professional sobre el compliment de la normativa de protecció de dades
CNS 45/2010
La comunicació de les dades personals dels col·legiats en un Col·legi professional d'àmbit estatal que tenen domicili professional únic o principal a Catalunya al Col·legi professional català, pot realitzar-se sense comptar amb el consentiment dels afectats, en la mesura que la cessió gaudeix d'habilitació legal suficient, si bé no eximeix del compliment del deure d'informació als afectats. La normativa no estableix cap procediment en concret per dur a terme la transmissió de les dades, però en qualsevol cas cal adoptar les mesures de seguretat escaients.
30/11/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Possibilitat d'accedir a dades de persones que treballen en un Col.legi professional
CNS 7/2010
Els membres de la Junta o assemblea general d'un col·legi professional poden accedir a les dades de les retribucions dels diferents llocs de treball del col·legi -sense necessitat d'identificar, amb caràcter general, les persones que ocupen els llocs-, en la mesura que resulti necessari per a l'exercici de les funcions que té atribuïdes en relació amb el control de l'òrgan de govern o les altres funcions que li atribueix la llei o els estatuts. Els membres de la Junta de govern o junta directiva d'un col·legi professional poden accedir-hi en la mesura que aquest accés sigui necessari per a l'exercici de les funcions que tenen assignades com a membres de l'òrgan de govern, d'acord amb el que s'hagi previst expressament en els seus estatuts.
01/01/2010
Possibilitat de publicar l’adreça particular dels col.legiats d'un col.legi professional
CNS 32/2010
La difusió a través d’Internet de dades de caràcter personal ha de ser considerada com una comunicació de dades (article 11 de la LOPD). Atès que la norma aplicable al cas (article 10 de la Llei 2/1974) no preveu que es doni accés a la dada personal “adreça particular”, aquesta dada no pot ser objecte de comunicació o difusió per part del Col·legi a menys que concorri alguna altra norma amb rang legal que habiliti la comunicació o el consentiment dels titulars. La proposta del Col·legi d’adreçar un escrit als col·legiats informant que, si no comuniquen en un determinat termini la seva adreça professional el Col·legi publicarà la seva adreça personal al Registre de Col·legiats, s’ajusta en allò substancial al que seria la prestació d’un consentiment inequívoc (article 6.1 de la LOPD), que fins i tot en aquest cas podria ser tàcit, en base al que preveu, especialment, el RLOPD. Això, sempre i quan el Col·legi informi els col·legiats de tots allò que exigeix la normativa.
01/01/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
Comunicació de dades de propietaris d'animals de companyia a l'Administració competent
CNS 19/2010
El Registre general d'animals de companyia està constituït pel conjunt de dades d'identificació dels censos municipals d'animals de companyia en els quals només s'inscriuen els gats, gossos i les fures. La normativa habilita la comunicació de dades, previ requeriment de l'Administració, per part dels veterinaris respecte als animals que vacunin o tractin amb caràcter obligatori. En cas que l'activitat d'un Consell de Col·legis professionals es configuri com activitat privada, la comunicació de dades per part del Consell a l'Administració ha de comptar amb el consentiment dels afectats o amb la corresponent habilitació legal.
01/01/2010
Difusió per part d'un col.legi professional d'expedients i resolucions sancionadores de col.legiats
CNS 13/2009
Amb caràcter general la difusió d'informació relativa a la comissió d'infraccions administratives i a la imposició de sancions requereix el consentiment de la persona afectada o una habilitació en una norma en rang de llei. L'ordenament vigent dóna cobertura per a la comunicació de les sancions imposades pel Col·legi quan aquesta informació sigui requerida per un òrgan judicial o el Ministeri Fiscal, i per comunicar als consells de col·legis d'advocats i la resta de col·legis d'advocats de l'Estat les sancions executives que impliquin inhabilitació o separació. En la resta de supòsits no existeix habilitació legal que permeti donar publicitat als expedients o les resolucions sancionadores, ni per a la publicació de les sancions imposades, sens perjudici que quan s'hagi imposat una sanció d'inhabilitació o de separació, aquesta circumstància ha de donar lloc a l'exclusió de l'advocat afectat de la llista de professionals del Col·legi, mentre durin els efectes de la sanció.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
Cessió de dades de col.legiats al corresponent Consell de col.legis professionals
CNS 41/2009
La comunicació de dades personals de col·legiats, des d'un Col·legi professional al corresponent Consell de col·legis professionals autonòmic no requereix el consentiment previ dels afectats si resulta necessària per a controlar el compliment del règim d'incompatibilitats, i estarà legitimada per l'article 21 de la LOPD. L'existència d'habilitació legal per a comunicar les dades no exclou de l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5 de la LOPD).
01/01/2009
Cessió de dades de professors universitaris a un col·legi professional per controlar el compliment del règim d’incompatibilitats.
CNS 20/2008
La universitat pot accedir a les dades personals del col·legi on estan col·legiats els professors adscrits a la universitat, relatives al nom i cognoms dels col·legiats i la seva situació d'exercici professional, atès que el llistat de professionals col·legiats on aquestes es publiquen és una font accessible al públic. El col·legi pot comunicar a la universitat la dada consistent en si han estat formulades sol·licituds de visat de certs treballs professionals per part de professors amb dedicació a temps complet, sense necessitat de requerir el consentiment previ d'aquests professors, si resulta necessari per al control del compliment de la normativa sobre incompatibilitats.
01/01/2008
Accés a dades del cens electoral per part dels candidats a les eleccions col·legials
CNS 9/2006
La normativa sectorial reguladora del procés electoral aplicable a les eleccions en un col·legi professional, estableix determinades previsions en relació amb els mitjans a disposició de les candidatures, però no conté previsions específiques en relació amb l’elaboració del cens d’electors, la seva actualització o règim d’accés a les seves dades, i es remet a la normativa estatal aplicable. El caràcter de supletorietat que se li podria atribuir a la Llei orgànica reguladora del règim electoral general, legitimaria als candidats per a accedir al cens d’electors.
01/01/2006
Tramesa del cens electoral d’una administració corporativa a l’administració tutelar
CNS 28/2005
La tramesa del cens electoral podria comportar una cessió de dades però la normativa sectorial aplicable preveu donar publicitat al cens electoral i, per tant, es preveu l'accés públic a determinades dades del cens. S’habilita legalment l’accés a aquesta informació personal, atesa la finalitat legítima de les garanties pròpies d’un procés electoral. Ara bé, quan l’administració corporativa realitzi actuacions que no tinguin la consideració d’exercici de potestats públiques, per a qualsevol comunicació de dades caldrà recollir el consentiment dels titulars tret dels supòsits en què estigui autoritzada per una llei.
01/01/2005
Total de pàgines: 4