S'han trobat 39 resultats amb els descriptors Administració corporativa
Sol·licitud d'informació realitzada per l'administració tributària sobre els informes dels col·legis d'advocats referents a minutes dels seus col·legiats
CNS 47/2013
L'elaboració d'un llistat amb informació sobre aquests informes per a la seva comunicació a l'AEAT es pot considerar un tractament de dades als efectes de les previsions de la LOPD, si permet identificar els advocats als quals es refereixen. No resulta justificada la comunicació generalitzada d'informació sobre aquests tipus d'informes a l'administració tributària a l'empara de l'article 94.1 de la LGT, atesa la manca de trascendència tributària d'aquests informes, per tractar-se només d'estimacions provisionals sobre els honoraris, i la inexistència d'una disposició general que prevegi aquest requeriment generalitzat d'informació.
11/10/2013
Sol·licitud d'informació realitzada per l'administració tributària sobre els informes emesos per un col·legi d'advocats referents a minutes dels seus col·legiats
CNS 48/2013
L'elaboració d'un llistat amb informació sobre aquests informes per a la seva comunicació a l'AEAT es pot considerar un tractament de dades als efectes de les previsions de la LOPD si permet identificar els advocats als quals es refereixen. No resulta justificada la comunicació generalitzada d'informació sobre aquest tipus d'informes a l'administració tributària a l'empara de l'article 94.1 de la LGT, atesa la manca de trascendència tributària d'aquests informes, per tractar-se només d'estimacions provisionals sobre els honoraris, i la inexistència d'una disposició general que prevegi aquest requeriment generalitzat d'informació.
11/10/2013
Sol·licitud d'informació realitzada per l'administració tributària sobre els informes emesos per un col·legi d'advocats referents a minutes dels seus col·legiats
CNS 49/2013
L'elaboració d'un llistat amb informació sobre aquests informes per a la seva comunicació a l'AEAT es pot considerar un tractament de dades als efectes de les previsions de la LOPD, si permet identificar als advocats als quals es refereixen. No resulta justificada la comunicació generalitzada d'informació sobre aquests tipus d'informes a l'administració tributària a l'empara de l'article 94.1 de la LGT, atesa la manca de trascendència tributària d'aquests informes, per tractar-se només d'estimacions provisionals sobre els honoraris, i la inexistència d'una disposició general que prevegi aquest requeriment generalitzat d'informació.
11/10/2013
Inclusió de dades personals a l'Ordre del dia de l'Assemblea ordinària d'un Col·legi professional
CNS 57/2012
Els estatuts del Col·legi professional habiliten la cessió de dades dels col·legiats que proposen la inclusió d'un nou punt a l'Ordre del dia de l'Assemblea ordinària, a la resta de col·legiats, en tant que preveuen que la documentació dels assumptes que s'hauran de tractar estarà a disposició de tots els col·legiats des de l'endemà de la convocatòria de l'Assemblea fins al dia de la seva celebració i, d'acord amb el que disposa l'article 11.2.c) de la LOPD, no hi hauria impediment per a què la resta de col·legiats, a través de la convocatòria o a través de la documentació que es pot consultar sobre els assumptes inclosos a l'Ordre del dia, puguin conèixer la identitat de les persones que han subscrit una determinada proposta.
20/12/2012
Cessió per part d'un Col·legi professional als Jutjats i Tribunals del llistat de col·legiats inhabilitats professionalment
CNS 43/2012
El Col·legi disposa de suficient habilitació legal per comunicar el llistat de col·legiats inhabilitats al TSJC, sense haver de disposar del consentiment dels afectats. Cal tenir en compte les exigències derivades del principi de qualitat i, si escau, regular els fitxers corresponents. Es recomana que s’estudiï la possibilitat de donar accés als jutjats de Catalunya a la informació dels col·legiats disponible a la finestreta única, específicament, la relativa a la “situació d’habilitació professional” (article 10 de la Llei 2/1974).
02/10/2012
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Inscripció fitxers
Comunicació per part d'un Col·legi professional de determinades dades dels seus col·legiats a terceres persones
CNS 16/2012
L’accés per part dels ciutadans a les dades sobre la situació d’exercici professional dels advocats d’un Col·legi Professional és una comunicació de dades. Les dades contingudes a la guia del col·legi consistents en les dades de l’article 3.j) LOPD i 7.1.c) del RLOPD, entre les quals es troba la situació d’exercici professional, tenen la consideració de fonts accessibles al públic, i per tant trobarien l’habilitació legal per a la seva comunicació a tercers en l’article 11.2.b) de la LOPD. La dada relativa a la data concreta en que un advocat col·legiat modifica la seva situació d’exercent per la de no exercent, o bé causa baixa al Col·legi, no forma part de les dades incloses en aquesta habilitació legal, i per tant, d’acord amb l’article 28 LOPD es requeriria el consentiment del col·legiat per a la seva publicació. No obstant això, el Col·legi podrà facilitar aquesta dada a un tercer, ciutadà o advocat, que tingui interès legítim en conèixer-la, d’acord amb l’article 37.3 LRJPAC, atès que pot haver-hi diferents casos en que aquesta data esdevingui rellevant.
09/05/2012
Habilitació d'un Col·legi professional per publicar determinades sancions dels seus col·legiats
CNS 12/2012
La publicació de dades personals en el BOP quan el Col·legi professional no hagi pogut efectuar la notificació personal de l’acord de baixa forçosa per incompliment reiterat del pagament de les quotes col·legials a les persones afectades constitueix una cessió de dades que troba habilitació a l’article 59.5 de la LRJPAC. Per aplicació del principi de qualitat de les dades, la publicació del fet de l’impagament de les quotes, junt amb les dades identificatives de la persona afectada, resultaria desproporcionada. D’altra banda, la Llei 2/1974 habilitaria al Col·legi professional perquè, per mitjà de la seva finestreta única, informi en tot moment sobre si un determinat col·legiat està habilitat o no per a l’exercici de la seva professió, sense indicar però el motiu concret de la manca d’habilitació quan aquesta tingui lloc.
12/03/2012
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 15/2009, del 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat
PD 28/2011
01/12/2011
Publicitat de diferents registres de professionals d'un col·legi d'advocats
CNS 22/2011
Els llistats de professionals organitzats per especialitats tenen la consideració de fonts accessibles al públic, i per tant, la seva comunicació trobaria habilitació legal en l'apartat 2) de l'article 6, en connexió amb els articles 3.j) de la LOPD i 7.1.c) del RLOPD. La difusió de les dades professionals dels col·legiats d'un Col·legi d'advocats, també pot trobar habilitació en la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre Col·legis Professionals, modificada per la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici.
22/06/2011
Consulta d'un Col.legi professional sobre el compliment de la normativa de protecció de dades
CNS 43/2010
La segregació de la Demarcació territorial catalana d’un Col·legi professional d’àmbit estatal per constituir un Col·legi independent català comportarà només la cessió, sense consentiment dels afectats, de les dades personals de les persones col·legiades amb domicili professional únic o principal a Catalunya que siguin adequades, pertinents i no excessives perquè puguin col·legiar-se en el Col·legi català, sense que resultin d’aplicació en aquest cas concret les previsions de l’article 19 del RLOPD. Conseqüentment, el Col·legi haurà de donar compliment al deure d’informació, així com a la resta de principis i obligacions previstes en la normativa en protecció de dades personals.
30/11/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Total de pàgines: 4