S'han trobat 121 resultats amb els descriptors Administració autonòmica
Possibilitat de comunicar les dades identificatives dels treballadors afectats per la reclamació presentada per les persones usuàries del servei ferroviari
CNS 19/2022
L’entitat que formula la consulta pot comunicar el nom i cognoms i el càrrec o categoria dels treballadors a què fa referència la consulta (d’agents d’estacions, interventors, maquinistes i personal d’oficines propis que presten els seus serveis en les estacions, trens i instal·lacions, en règim laboral) a petició de les persones usuàries del servei que han presentat una reclamació en contra seva. Aquesta comunicació trobaria habilitació en l’article 6.1.c) RGPD en relació amb l’LTC. En el cas de col·lectius que per motius de seguretat requereixin de protecció la comunicació hauria d’abastar només el número identificatiu professional. L’entitat hauria de comunicar a la persona afectada que s’han demanat les seves dades per part d’una persona usuària abans de facilitar-li la informació per tal que, si escau, pugui al·legar les circumstàncies personals en que fonamenta la seva oposició a l’accés. Això, llevat que prèviament se l’hagués informat sobre la possibilitat d’aquestes cessions, d’acord amb el que estableix l’article 70.4 RLTC.
23/08/2022
Possibilitat de facilitar les dades identificatives dels vigilants de seguretat de trens, estacions i altres instal·lacions a les persones usuàries
CNS 14/2022
L’entitat que fa la consulta pot comunicar el número TIP, sense incloure el nom i els cognoms, dels vigilants de seguretat que hagin intervingut en algun incident durant la prestació del servei, a petició d’alguna persona usuària que hagi participat en els fets. Aquesta comunicació trobaria habilitació en l’article 6.1.c) RGPD en relació amb l’LTC. L’entitat hauria de comunicar al vigilant de seguretat afectat que s’han demanat les seves dades per part d’una persona usuària abans de facilitar-li la informació per tal que, si escau, pugui al·legar les circumstàncies personals en que fonamenta la seva oposició a l’accés. Un cop dictada la resolució de la sol·licitud d’accés també s’haurà de notificar al vigilant o vigilants de seguretat que hagin comparegut a l’expedient.
03/06/2022
Informe sobre el Projecte de decret pel qual s'aprova el reglament de desplegament dels títols I, III i IV de la Llei 9/2014, de 31 de juliol, de la seguretat industrial dels establiments, les instal·lacions i els productes
PD 2/2022
25/03/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Salut pública
- Seguretat pública
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Empresa pública
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- Signatura electrònica
- Dades representant persona jurídica
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Altres
- Empresa pública
- Entitats col·laboradores
- Societats mercantils
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi finalitat
- Principi minimització
- RÈGIM SANCIONADOR
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Accés a les dades del Registre d'accessos del Palau de la Generalitat
IAI 6/2022
Des de la perspectiva de la normativa de protecció de dades, resulta viable mantenir la informació del registre d’accessos al Departament degudament bloquejada, en base a l’obligació general de bloqueig de l’article 32 de l’LOPDGDD un cop la fase activa o semiactiva hagi conclòs (en el termini màxim d’un any fixat pel RAT). El Departament hauria de mantenir la informació bloquejada, fins a completar el termini màxim de quatre anys que preveu la TAAD. L’accés a la informació pública bloquejada ha de tenir diferent resposta en funció de quins siguin els col·lectius o persones físiques afectades (grups d’interès, persones físiques representants de persones jurídiques, persones físiques que actuen en nom propi, etc), en aplicació de la legislació de transparència i de la normativa de protecció de dades. Ens remetem a l’Informe IAI 83/2021 d’aquesta Autoritat.
24/03/2022
Comunicació d'informació entre Administracions per minimitzar l'impacte negatiu en persones en risc d'exclusió social pel llançament de l'habitatge
CNS 56/2021
Els tractaments de dades a què es refereix la proposta de protocol examinada s’adeqüen a la normativa de protecció de dades, sens perjudici de les consideracions efectuades en aquest dictamen i les que pugui efectuar, com a autoritat de control competent per als tractaments amb finalitats jurisdiccionals, el CGPJ. Tanmateix, és necessari revisar i modificar el formulari d’obtenció del consentiment de l’annex 1 del protocol en el sentit apuntat en l’apartat IV del dictamen.
21/01/2022
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Denegació d'accés a informació sobre el Registre de persones que visiten el Palau de la Generalitat
IAI 83/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació relativa a visites de persones pertanyents a grups d’interès, ni a la informació sobre visites directament relacionades amb l’activitat pública de l’Administració. La informació sobre visites de persones que actuen en nom i representació de persones jurídiques, amb finalitats diferents de les actuacions pròpies dels grups d’interès, es pot facilitar ometent la identitat de la persona concreta que les representa, llevat que es compti amb el consentiment exprés de les persones afectades o es tracti de dades fetes manifestament públiques per aquestes persones. La normativa de protecció de dades no habilitaria comunicar de manera generalitzada la identitat de terceres persones físiques que actuen en nom propi i que visiten les dependències del Departament. Sens perjudici de l’obligació de transparència respecte les agendes públiques d’alts càrrecs o personal directiu i personal assimilat a subdirecció general, tampoc no sembla justificat facilitar un accés generalitzat a la identitat de tots i cadascun dels treballadors públics que reben visites.
12/01/2022
Denegació d'accés a informació sobre ajuts públics
IAI 82/2021
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, es pot facilitar a la persona reclamant les sol·licituds dels expedients de la PAC reclamats relatius a les finques de la seva propietat a les quals es refereix la reclamació, excloent la informació relativa a les parcel·les declarades que siguin titularitat de terceres persones. També es pot facilitar informació sobre l’import global de l’ajut atorgat respecte aquestes declaracions i, en cas que se’n disposi, de l’import corresponent a les finques declarades que siguin propietat del reclamant.
12/01/2022
Denegació d'accés a informació relativa als autònoms i empreses contractistes de l'Ajuntament
IAI 80/2021
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació reclamada sobre els autònoms i empreses contractistes que des l’1 de gener de 2021 al 31 d’agost de 2021 hagin realitzat treballs o serveis per a l’Ajuntament reclamat, així com les seves retribucions amb càrrec al Capítol II dels Pressupostos. Ara bé, les dades identificatives dels autònoms i empresaris individuals s’han de limitar al seus nom i cognoms. La normativa de protecció de dades no impediria tampoc l’accés al nom i cognoms i l’import de la licitació dels autònoms contractats per l’Ajuntament que prestin serveis en les seves dependències, ni a la relació anonimitzada dels treballadors que les empreses contractistes hagin adscrit a la prestació de serveis en les dependències municipals així com el règim retributiu d’aquest personal.
23/12/2021
Denegació d'accés a les actes d'inspecció de caràcter urbanístic de la Policia Local i dels Serveis Tècnics Municipals
IAI 73/2021
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, i tenint en compte que es tracta de matèria urbanística no hi hauria inconvenient en facilitar a la persona reclamant la relació de les actes o els butlletins d’inspecció de caràcter urbanístic efectuades per la policia local i pels serveis tècnics municipals, indicant, el tipus d’actuació que l’inspector va comprovar que s’havia realitzat realment, la localització de l’obra per mitjà de les coordenades Geogràfiques de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya i, la data o referència de la llicència o bé de presentació de la comunicació per l’interessat.
10/11/2021
Denegació d'accés a la informació sobre contaminació de l'aigua per part d'indústries químiques
IAI 68/2021
Des de la perspectiva de la normativa de protecció de dades personals, es pot facilitar al reclamant la informació de la qual disposi l’organisme relativa a les autoritzacions d’abocaments amb un efecte significatiu sobre el medi ambient, així com informació sobre les dades derivades del seguiment de les activitats que poden afectar al medi ambient, etc. S’ha d’excloure l’accés del reclamant als expedients sancionadors que disposi l’organisme sobre la contaminació de les aigües en els quals el responsable de la contaminació sigui una persona física, tot i que si que es pot donar accés a la infracció comesa, la sanció imposada i el subjecte infractor, quan s’hagi imposat una sanció de publicació per infracció molt greu. La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació sobre sancions a persones jurídiques o informació agregada sobre les imposades a persones físiques que no permeti identificar-les.
04/11/2021
Total de pàgines: 13