S'han trobat 20 resultats amb els descriptors Transport públic de viatgers
Tractament de dades de menors per part del personal inspector d'una empresa ferroviària
CNS 42/2019
El personal inspector d’una empresa ferroviària està legitimat per, en exercici de llurs funcions, sol·licitar a menors de 14 anys les dades identificatives que resultin estrictament necessàries per a la imposició i gestió de l’abonament d’una percepció mínima.
20/09/2019
Utilització de dispositius electrònics per recollir dades i informar sobre els títols de transport
CNS 50/2018
Atès que l’opció 1 i 2, no permet que l’afectat visualitzi i signi un document únic, en format electrònic, que inclogui les seves dades i la informació que ha de rebre sobre el tractament d’aquestes (art. 13 RGPD), des de la perspectiva de la protecció de dades personals no es pot considerar que aquesta opció permeti acreditar de manera adequada el compliment del deure d’informar als afectats, sens perjudici que altres sistemes (opció 3) puguin permetre aquesta acreditació del compliment del deure d’informar. La clàusula informativa objecte de consulta es pot considerar adequada a les exigències de l’RGPD, si es tenen en compte les consideracions fetes en aquest dictamen.
04/10/2018
Utilització del número de DNI per accedir a un sistema d'informació d'un ajuntament
CNS 43/2018
L’establiment d’un mecanisme d’identificació i d’autenticació basat en l’ús d’un usuari (consistent en el número de DNI) i d’una contrasenya per a aquells treballadors que, en virtut de la seva condició de personal d’un subencarregat del tractament, han de poder accedir a un sistema d’informació per exercir les funcions que tenen encomanades, podria considerar-se una mesura de seguretat adequada, amb base jurídica a l’article 6.1.b) de l’RGPD, atès que és necessari per a l’execució del contracte.
18/07/2018
Cessió de dades de determinats titulars d'un títol de transport
CNS 53/2017
La cessió de les dades relatives al nom i domicili dels titulars del títol de transport T-16 que resideixen en un municipi determinat des de l’administració que n’és responsable –o, si s’escau, des de l’encarregat del tractament (prèvia autorització escrita)- vers l’ajuntament del dit municipi, amb la finalitat d’informar-los dels nous horaris i recorreguts de les noves línies de la xarxa municipal d’autobusos, podria estar habilitada en aquest cas per l’article 21 de l’LOPD. Això sens perjudici que, des del punt de vista del principi de minimització, pugui ser recomanable optar per alguna altra solució com les que es proposen en el dictamen.
13/11/2017
Utilització de les dades de contacte per efectuar una notificació als ex treballadors de l'empresa
CNS 76/2016
En el present cas es considera que emprar les dades personals de contacte dels ex treballadors, que es mantenen bloquejades, als efectes d'acomplir una obligació legal -com notificar-los una reclamació d'accés interposada davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública- no resultaria contrari a la normativa de protecció de dades.
20/12/2016
Intercanvi d'informació en relació amb l'expedició i gestió dels títols de transport socials
CNS 69/2016
No hi ha contradicció de l'article 28.2 LPAC amb l'exigència per l'article 4.9 del RGPD que el consentiment es manifesti mitjançant una declaració o una acció afirmativa clara, perquè l'habilitació derivaria de la mateixa LPAC en relació amb la lletra e) de l'article 6.2 del RGPD. No obstant això, l'aplicació del mecanisme previst a l'article 28 s'ha de limitar als procediments administratius de les entitats que tinguin la condició d'administracions públiques. L'intercanvi de dades entre l'administració que disposa de la informació sobre els títols de família nombrosa o monoparental o sobre la situació d'atur i l'entitat que expedeixi el títol de transport no pot fonamentar-se en la lletra b) de l'article 6.1 del RGPD atès que no és un intercanvi estrictament necessari per a l'expedició. Pel que fa a les lletres c) i e) del mateix article 6.1 RGPD sí que podrien habilitar l'intercanvi, sempre que estigui previst en una norma amb rang de llei que sigui concreta, precisa i previsible.
29/11/2016
Informe en relació amb l'intercanvi electrònic de dades de les persones usuàries del sistema de transport públic i segon i tercer informes
PD 6/2016
12/05/2016
Cessió de la llista dels passatgers d'autobusos a cossos de policia
CNS 47/2015
De la normativa estudiada no es desprèn que hi hagi una habilitació general que obligui les empreses prestadores d'un servei regular de transport de viatgers a lliurar a les forces i cossos de seguretat una llista de passatgers. Això sens perjudici de la possibilitat que el personal d'inspecció del transport pugui requerir directament a les persones afectades la seva identificació, i de la possibilitat que les forces i cossos de seguretat puguin fer peticions concretes d'informació en els supòsits previstos a l'article 22 de l'LOPD.
25/09/2015
Difusió d'imatges captades per les càmeres de videovigilància instal·lades en els tramvies
CNS 16/2015
El tractament d'imatges amb finalitats de videovigilància al tramvia, inclosa l'emissió en temps real d'imatges en els monitors, es troba sotmés a la normativa de protecció de dades personals i a la Instrucció 1/2009. La visualització d'imatges de persones que viatgen en el tramvia en els termes previstos a la consulta no resulta proporcionada ni ajustada a les exigències dels principis de qualitat i de finalitat, llevat que les persones no fossin identificables, circumstància que no es considera acreditada. La finalitat de transmetre als passatgers la sensació de control i de seguretat, i de produir un efecte dissuasiu, es pot aconseguir amb el compliment del deure d'informació (article 5 LOPD i article 12 Instrucció 1/2009), en concret, amb la informació facilitada pels propis inspectors o amb la implementació d'altres mitjans addicionals.
07/04/2015
Captació d'imatges en un servei públic de transport de passatgers
CNS 10/2015
Per bé que la captació d'imatges en el cas examinat constitueix, formalment, un "tractament de dades personals" als efectes de l'LOPD, aquest tractament no es troba subjecte a les exigències particulars de la normativa de protecció de dades, en els termes de l'article 3.c) de l'LOPD, pel fet que la identificació directa o indirecta de persones físiques, sense esforços desproporcionats no és possible, tal i com està configurat el sistema de visualització analitzat.
17/03/2015
Total de pàgines: 2