S'han trobat 37 resultats amb els descriptors Subvencions
Accés d'un regidor a informació de les persones beneficiàries de prestacions socials
CNS 7/2016
L'accés a la informació sobre les subvencions atorgades pels serveis socials, sense identificar el motiu de la subvenció i sense que es pugui inferir, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament per a l'exercici de les seves funcions, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Ara bé, si la informació sol·licitada contingués dades sobre informació especialment protegida o dades mereixedores d'una especial reserva o confidencialitat en atenció a la concurrència de determinades circumstàncies qualificades (per exemple, dades de menors atesos pels serveis socials, dades relacionades amb la violència de gènere, dades que afectin la seguretat de les persones, etc, o que permeten obtenir-ne un perfil) i atesos els termes en què es formula la sol·licitud, el dret a la protecció de dades pot justificar una limitació del dret d'accés. A aquests efectes es podria lliurar la informació anonimitzada o mitjançant un sistema de codificació que no permeti identificar les persones afectades.
14/03/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
- Regidors
- Publicitat activa
- Subvencions
Difusió de les persones beneficiàries dels ajuts atorgats per una Associació
CNS 65/2015
L'Associació pot publicar en el seu web la relació de les persones físiques beneficiàries dels ajuts concedits, junt amb la quantia percebuda, atès que aquesta difusió trobaria habilitació en la LGS, en el TRLFPC i en la Llei 19/2014, no sent necessari, per tant, el consentiment dels afectats, llevat que l'ajut s'hagi atorgat per raons de vulnerabilitat social o que, d'acord amb la normativa aplicable, s'hagi de limitar la informació publicada per afectar l'honor, la intimitat o la imatge de les persones afectades.
11/01/2016
Publicitat de la resolució de concessió d'ajuts socioeconòmics als alumnes d'una escola pública
CNS 28/2015
La publicació de la resolució de concessió d'ajuts socioeconòmics (beques menjador) en el tauler d'anuncis dels centres docents en substitució de la seva notificació als interessats comportaria, en atenció al col·lectiu afectat (menors d'edat) i a la naturalesa de l'ajut públic (situacions de vulnerabilitat social), una afectació al seu dret a la protecció de dades personals, entre d'altres drets, per la qual cosa caldria aplicar el mecanisme previst a l'article 61 de la LRJPAC, de tal manera que es preservés la identitat dels beneficiaris.
29/06/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Administració local
- Consell comarcal
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Consell comarcal
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Subvencions
Cessió de dades en la justificació documental d'una subvenció municipal
CNS 17/2015
La comunicació a l'ajuntament dels pagaments efectuats per l'entitat beneficiària d'una subvenció a empresaris individuals que no ostenten la condició de comerciants, industrials o naviliers, a professionals liberals o a llurs treballadors en motiu del projecte subvencionat estaria habilitada per la Llei general de subvencions, si bé les dades personals cedides han de ser estrictament les necessàries, adequades i pertinents per comprovar l'adequada i correcta justificació de la subvenció.
16/04/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades representant persona jurídica
- Dades sensibles
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
Comunicació de dades de nòmina dels treballadors municipals que participen en determinats programes subvencionats per la Generalitat de Catalunya
CNS 54/2014
L'article 11.2.c) de la LOPD pot habilitar la comunicació de la nòmina dels treballadors contractats específicament en el marc d'un programa subvencionat, ja que és un element necessari per al compliment i control de la relació jurídica laboral, que neix a conseqüència del projecte subvencionat. L'article 11.2.a) de la LOPD pot habilitar la comunicació de determinades dades personals dels treballadors de plantilla de l'Ajuntament, incloses a la nòmina, sempre que la comunicació d'aquestes dades estigui vinculada a aquells extrems que, en base a la seva potestat de control, la Generalitat de Catalunya hagi de comprovar. En qualsevol cas, la cessió de les dades ha d'atendre al principi de qualitat (article 4.1 LOPD).
19/11/2014
Possibilitat de publicar informació municipal diversa al web de l'Ajuntament
CNS 43/2013
La difusió d'informació personal al web d'un Ajuntament és una cessió de dades (article 11 LOPD), que requereix el consentiment dels interessats o bé d'una habilitació en norma amb rang de llei. S'analitza l'aplicació d'aquest règim en diversos supòsits, en concret, en relació amb la publicació al web municipal d'informacions relatives a retribucions econòmiques i despeses de representació i altres despeses municipals; a la difusió d'informacions del Ple municipal i Juntes de Govern Local, decrets d'alcaldia i mocions del Ple; a informacions en matèria de subvencions i de contractació, així com amb la possibilitat de difondre informacions relacionades amb les societats anònimes municipals, com ara els acords del Consell.
31/10/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- Arxius i documents
- Procediment administratiu
- Contractació
- Subvencions
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Interès legítim
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
Competència de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades sobre una Fundació i termini de conservació dels expedients escolars dels alumnes
CNS 42/2013
Els fitxers de la Fundació titular de centres educatius concertats que estiguin vinculats a la prestació del servei públic d'educació, són objecte de control per part de l'Autoritat (art. 156.a) EAC i art. 3.f) Llei 32/2010). La percepció d'una subvenció per part d'una entitat, només comporta que aquesta es trobi dins l'àmbit d'actuació de l'Autoritat si existeix relació de dependència respecte una administració pública (art. 156.a) de l'EAC). La delimitació de la informació dels expedients escolars dels alumnes que cal conservar o cancel·lar, així com l'establiment de terminis de conservació, només es pot fer amb coneixement de la concreta informació tractada, i tenint en compte el que hagi pogut establir l'Administració educativa, i, si escau, les Taules d'Avaluació Documental, en aplicació de la Llei 10/2001, d'Arxius.
04/10/2013
Accés d'un regidor a expedients de concessions d'ajuts escolars
CNS 23/2013
Les sol·licituds d'ajut d'escolarització i de menjador, així com la valoració corresponent, poden incloure informació sensible i/o que pot generar perfils de les persones afectades. Això, juntament amb l'elevat nombre de persones afectades, incloent menors d'edat, porta a considerar que l'accés general del regidor a totes les sol·licituds i valoracions no sembla prou justificat, des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat (article 4 LOPD), sens perjudici d'un accés parclal a determinades dades, o d'un accés de forma agregada.
19/04/2013
Adequació de la publicació de la resolució de concessió d'ajuts escolars a la normativa de protecció de dades
CNS 19/2013
La comunicació de la resolució del procediment de concessió d'ajuts escolars a tercers diferents dels interessats constitueix una cessió que, a manca d'habilitació legal, requereix del seu consentiment. Ara bé qualsevol ciutadà pot accedir a la relació de persones beneficiàries dels ajuts que, d'acord amb la LGS, ha de ser objecte de publicació per part de l'ens local. D'altra banda, la presentació d'una declaració responsable pel sol·licitant de l'ajut permetria a l'ens local comprovar, durant el procediment, que aquest no té deutes pendents de pagament amb el centre escolar on està escolaritzat l'alumne o bé que té concedit l'ajornament, el fraccionament o la seva suspensió.
09/04/2013
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 17/2013
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
11/03/2013
Total de pàgines: 4