S'han trobat 110 resultats amb els descriptors Serveis socials
Dret d'informació. Sanció econòmica.
PS 9/2022
Els formularis facilitats per l'entitat en què es recollien dades personals, no contenien la totalitat dels extrems previstos per l'article 13 RGPD. En el si del procediment també es van arxiver altres fets que havien estat objecte de denúncia, els més rellevants:
a) que la fundació no tenia implementades mesures de seguretat en el tractament de dades en formats no automatitzats. S'arxiva perquè no hi ha cap prova que acrediti, ni tan sols indiciàriament, aquest fet. Presumpció d'innocència.
b) Comunicació de dades per part de la Fundació a d'altres empreses. Pel que fa a unes de les empreses, s'arxivà per manca de prova, presumpció d'innocència. Pel que fa a la segona empresa, no hi ha cap comunicació en la mesura que existeix un contracte d'encarregat del tractament entre la Fundació i la citada entitat.
28/06/2022
Comunicació d'informació anonimitzada del Padró municipal per a l'elaboració d'una eina predictiva en matèria de serveis socials
CNS 15/2022
La comunicació d’informació anonimitzada del Padró municipal a una empresa pública per a l’elaboració d’una eina predictiva en matèria de serveis socials no requeriria d’una base jurídica que la legitimés, en no resultar d’aplicació en aquests casos la legislació de protecció de dades. Ara bé, cal vetllar perquè el procés d’anonimització aplicat garanteixi que les persones físiques afectades no podran ser identificades per tercers sense esforços desproporcionats, així com avaluar els riscos d’una eventual reidentificació posterior d’aquestes persones i, si escau, adoptar les mesures escaients per mitigar-ho.
16/06/2022
Denegació d'accés a informació relacionada amb el funcionament d'una residencia i centre de dia municipal
IAI 22/2022
L’entitat reclamant té dret a accedir a la informació en poder de l’Ajuntament relativa a l’informe final de les auditories ISO realitzades a la residència els darrers sis anys, a l’acreditació de la residència per atendre persones grans amb dependència; a les acreditacions de la direcció tècnica i de responsable higienicosanitari de la residència compreses entre l’any 2018 i l’actualitat, en els termes exposats al fonament jurídic VI d’aquest informe; i a la informació que no conté dades personals i/o que s’hagi anonimitzat: protocols d’actuació, actes d’inspecció i pla de millora, i la llista de serveis que s’ofereixen a la residència.
02/06/2022
Dret a accedir a l'origen de les dades.
PT 154/2021
La persona aquí reclamant es queixava que l'Ajuntament no li havia facilitat el nom de les persones o entitats que havien proporcionat als serveis socials un informe emès per l'òrgan consultiu d'un jutjat (EATAF). En relació amb això, s'estima la reclamació en la mesura que l'article 15.1.g) de l'RGPD determina que forma part del dret d'accés "qualsevol informació disponible sobre el seu origen", que inclouria, per tant, informar sobre la identitat de la persona que va trametre l'informe (si es coneix aquesta informació). No obstant això, si l'Ajuntament considera que pot concorre algun límit a l'accés, res impedeix donar trasllat a les persones o persones quines dades puguin veure's afectades per l'accés, per tal que facin les al·legacions oportunes.
31/05/2022
Accés d'una treballadora social al sistema de renda garantida de ciutadania.
IP 90/2021
La persona denunciant es queixava que una treballadora social havia accedit a la informació referent a que era titular de la renda garantida de ciutadania (RGC), sense el seu consentiment. L'accés va tenir lloc durant la tramitació d'un ajut individual de menjador escolar, que havia sol·licitat la seva exparella. Atès que l'Ajuntament tenia obert un expedient de risc social d'aquesta unitat familiar, en la tramitació de l'ajut de menjador l'Ajuntament havia d'emetre un informe social amb diversa informació, entre la qual havia de figurar els ingressos percebuts per la unitat familiar en concepte de RGC. En el sistema de RGC constava que l'exparella era beneficiària de RGC, i la persona denunciant era la titular de l'ajut (qui l'havia sol·licitat). La denúncia s'arxiva en considerar que la treballadora social va accedir a aquesta dada del denunciant, en exercici i per al compliment de les funcions encomanades.
26/04/2022
Accés a la història clínica per part dels educadors socials
CNS 11/2022
Sobre la base de la normativa d’autonomia del pacient, i la documentació clínica, en relació amb la base jurídica de l’article 6.1.e) i 9.2.h) de l’RGPD, l’accés dels educadors socials a la informació que consta en la història clínica dels pacients generada pels hospitals de dia de salut mental per adolescents estaria habilitat en la mesura que sigui rellevant per a l’exercici de les seves funcions. Per altra banda, a priori no estaria justificat l’accés dels educadors socials a la informació que forma part de la història clínica compartida de Catalunya (HC3). En el cas de la consulta plantejada, no és d’aplicació la disposició addicional quinzena de la Llei 12/2007, relativa a la comunicació de dades entre els serveis sanitaris i els serveis socials del sistema públic.
21/04/2022
Denegació d'accés a informació sobre la seva mare difunta
IAI 12/2022
La persona reclamant pot obtenir informació sobre les quantitats percebudes per la seva mare morta amb motiu del reconeixement de la prestació econòmica per a cures en l’entorn familiar i suport a les persones cuidadores no professionals, llevat que consti l’oposició expressa de la difunta a l’accés del seu fill a la seva informació personal.
07/04/2022
Accés a expedient de serveis socials bàsics.
PT 125/2021
La persona reclamant, que havia sol·licitat l'accés a tot el seu expedient, es queixava del fet que el Consell Comarcal havia donat resposta de forma tardana i parcial. Es declara que la resposta fou extemporània, ja que el retard en la resposta no es pot imputar a l'actuació de la persona reclamant. I quant al fons, es reconeix el dret a accedir a la documentació següent: 1) un escrit de queixa presentat per la reclamant, i la documentació que se'n derivà; 2) les notes dels professionals que reflecteixin el contingut de les entrevistes efectuades a la reclamant, i aquelles la revelació de les quals no perjudiqui els interessos de la reclamant; 3) els informes de serveis socials referits a la persona reclamant; 4) la reclamació que presentà davant el Síndic de Greuges i la documentació que se'n derivà, atès que el seu objecte està molt vinculat a l'expedient respecte del que es formulà la sol·licitud.
01/04/2022
Dret d'informació.
PS 6/2022
En el marc de la contractació d'un servei privat d'ajuda domiciliària, l'entitat no va fer efectiu el dret d'informació de la persona interessada.
01/04/2022
Dret accés.
PT 95/2021
S'estima la reclamació perquè el reclamant va sol·licitar l'accés a una determinada informació indicant expressament que fos mitjançant "visualització en pantalla", i el Departament DS li va entregar impressions de pantalla. La normativa vigent (RGPD, LOPDGDD i Real decret 1720/2007) preveuen que l'interessat pugui escollir el mitjà com rebre la informació, i en aquest cas, no es va respectar el canal escollit.
20/01/2022
Total de pàgines: 11