S'han trobat 63 resultats amb els descriptors Serveis públics
Implementació d'un sistema de recollida de residus porta a porta
CNS 60/2021
L’elecció del model de recollida selectiva més adequat al municipi requereix d’una avaluació d’impacte relativa a la protecció de dades. L’Ajuntament, en atenció a les competències que té atribuïdes en matèria de gestió de residus, estaria legitimat per dur a terme els tractaments de dades que es deriven de la implantació del sistema de recollida selectiva. Tot i això, a manca de previsió legal específica, l’elaboració de perfils que produeixin efectes jurídics en la persona usuària del servei o que l’afectin significativament de manera similar, requereix comptar amb el consentiment explícit de les persones afectades. La participació de tercers en la implementació d’aquest sistema requereix la formalització d’un contracte d’encarregat i, si escau, de subencarregat, així com, si escau, el compliment de les obligacions establertes al respecte en l’LCSP.
01/02/2022
Desatenció dels drets de supressió i d’oposició de les seves dades personals relatives al servei de recollida de residus “porta a porta”.
PT 76/2021
La persona reclamant va exercir el dret de supressió davant l'Ajuntament de les dades que havia facilitat per al servei de recollida de residus "porta a porta". L'Ajuntament es va negar a suprimir les dades al·legant que el tractament era necessari per complir una missió en interès públic basat en una competència municipal. Però també va manifestar que l'única dada necessària per a prestar el servei era l'adreça de l'habitatge.
04/01/2022
Estimació parcial perquè el Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya no va donar l'accés a la gravació de la trucada que la persona reclamant va realitzar al servei públic d'urgències de Catalunya.
PT 39/2021
La persona reclamant va exercir el seu dret d'accés a la gravació de la trucada que va realitzar al CAT112, però aquest organisme va al·legar que només realitzava la cessió de les gravacions a petició directa dels Jutjats. En lloc de la transcripció va facilitar la transcripció de la trucada, sense identificar la persona que va atendre la trucada.
13/09/2021
Instal·lació de càmeres de videovigilància en les zones de recollida de residus del municipi
CNS 33/2021
L’Ajuntament només podria captar imatges de persones físiques a través de càmeres de videovigilància en les illes de contenidors de residus del municipi en el supòsit que el sistema s’instal·lés en espais delimitats i tancats, que no siguin via pública, sobre la base de l’article 22 de l’LOPDGDD i les competències del municipi en matèria de residus.
22/06/2021
Publicació de dades de salut a través de Twitter.
PS 81/2020
Una consellera de Mobilitat i Accessibilitat del Districte de l'Ajuntament de Barcelona va difondre el nom, la imatge i dades de salut de la persona denunciant a través del seu perfil personal a Twitter. La consellera hi va accedir per la seva condició de consellera amb la finalitat d'elaborar un informe adreçat a l'Àrea Metropolitana de Barcelona. La conducta descrita comporta la vulneració del principi de licitud, atès que no es sustenta en cap de les bases jurídiques previstes a l'article 6.1 de l'RGPD, ni tampoc en cap de les circumstàncies de l'article 9.2 de l'RGPD que permeten el tractament de de categories especials de dades (dades de salut).
07/05/2021
Tractament de dades de persona jurídica.
IP 230/2020
La persona denunciant va presentar un recurs de reposició davant l'Ajuntament, i es queixava perquè l'Ajuntament li va notificar la resolució del recurs i a l'apartat de resolc es mostraven les dades del recurs d'una entitat jurídica. Així mateix, la persona denunciant va manifestar la seva preocupació per la possibilitat de que l'Ajuntament hagués pogut facilitar les seves dades a un tercer aliè. S'arxiva, perquè les persones jurídiques estan excloses de protecció a la normativa de protecció de dades i perquè no hi ha cap indici que recolzi la preocupació de la persona denunciant.
04/02/2021
Vulneració del dret d'informació. El formulari de recollida de dades conté una clàusula informativa incorrecta.
PS 54/2020
L'Ajuntament va contractar amb una empresa la gestió del servei de grua, pagament de taxes i retirada de vehicles del dipòsit municipal. El formulari de recollida de dades utilitzat contenia una clàusula informativa incorrecta. Concretament, identificava com a responsable del tractament a un ajuntament diferent a l'Ajuntament de Salt A més, per tal d'exercir els drets designava l'adreça postal i l'adreça electrònica de l'ajuntament que figura com a responsable del tractament.
21/01/2021
Enviament de notificacions de societat extingida al número de mòbil d'un antic treballador.
IP 311/2019
La persona denunciant es queixa que l'ORGT li envia notificacions -al seu número de mòbil- dirigides a l'empresa en què havia prestat serveis i que ara estava extingida. S'arxiva, atès que l'ORGT va atendre la petició de la persona denunciant.
15/12/2020
Obtenció i cessió de dades personals i possibilitat de crear-ne perfils en la implementació d'un sistema de recollida de residus
CNS 36/2020
Un examen acurat sobre la viabilitat dels accessos previstos al padró de residus per cadascuna de les empreses implicades en el model de recollida selectiva requeriria disposar d’informació detallada sobre cadascuna de les funcions que tenen encomanades com a conseqüència de l’encàrrec efectuat en cada cas per l’Ajuntament. L’elaboració de perfils de comportament amb les dades d’aquest padró que doni lloc a la presa de decisions automatitzades que produeixin efectes jurídics en la persona usuària del servei o que l’afectin significativament de manera similar s’ha d’ajustar a l’article 22 RGPD.
09/11/2020
Accés a dades dels treballadors d'una empresa concessionària d'un servei públic
CNS 35/2020
L’Ajuntament vol accedir a dels treballadors d’una empresa concessionària del servei municipal de jardineria, neteja viària i recollida de residus, amb motiu d’estudiar les dades econòmiques a efectes de valorar una possible subrogació del servei. A tal efecte consulta si determinades dades dels treballadors son dades personals i si l’ajuntament disposa de base jurídica per obtenir aquesta informació. Les dades sobre la data de naixement, categoria professional, tipus de contracte i data de finalització del contracte dels treballadors de l’empresa concessionària a què es refereix la consulta s’han de considerar dades personals, fins i tot si es lliuren de manera dissociada del nom i cognoms de les persones treballadores. L’ajuntament disposa d’una habilitació o base jurídica per rebre del concessionari aquesta informació ateses les previsions derivades tant de la normativa de règim local com de la normativa de contractació pública. No obstant això, el lliurament s’ha d’adequar a la resta de principis de la normativa de protecció de dades, en especial el principi de minimització, per la qual cosa no resulta justificat incloure-hi el nom i cognoms de les persones treballadores afectades.
20/10/2020
Total de pàgines: 7