S'han trobat 23 resultats amb els descriptors Règim electoral
Utilització del Padró Municipal d'Habitants en la consulta sobre la remodelació d'una avinguda del municipi
CNS 10/2014
La utilització del Padró Municipal d'Habitants amb la finalitat de comprovar la condició de veí de les persones que participen en una consulta popular o en qualsevol altra forma prevista per les lleis per a la participació dels veïns en la gestió municipal, pot resultar adequada a la normativa de protecció de dades de caràcter personal. No obstant això, cal vetllar pel compliment de la resta d'obligacions derivades de la normativa de protecció de dades, en especial el principi de qualitat, la confidencialitat i l'adopció de les mesures de seguretat necessàries.
26/02/2014
Comunicació de dades del Padró Municipal d'Habitants a la Generalitat de Catalunya per a una consulta sobre l'autodeterminació en l'àmbit de Catalunya
CNS 11/2014
L'article 16.3 de la LRBRL habilita la comunicació de les dades del padró a la Generalitat de Catalunya necessàries per a comprovar que les persones que volen participar en una consulta tinguin la condició de veïns d'un municipi de Catalunya.
26/02/2014
Utilització del cens electoral per part d'una persona candidata a les darreres eleccions col·legials per a finalitats alienes a l'esmentat procés
CNS 7/2014
La utilització del cens electoral lliurat a les persones candidates proclamades amb motiu de la realització d'unes eleccions als òrgans de govern del Col·legi, per a una finalitat aliena a l'esmentat procés electoral, no s'adequa al principi de finalitat establert a l'article 4.2 de la LOPD.
14/02/2014
Accés al cens electoral per part dels candidats a les eleccions d'un col·legi professional
CNS 1/2014
L'aplicació de la LOREG com a norma supletòria al procés electoral del Col·legi professional habilitaria l'accés al cens electoral col·legial dels candidats un cop proclamats com a tals, sense necessitat de consentiment previ dels afectats. En la mesura que les dades d'aquest cens coincideixin amb les incloses al seu llistat de col·legiats, es podria facilitar l'accés a qualsevol persona, com ara, a les candidatures, i es podria emprar per a la consecució d'un interès legítim, com seria el cas de la tramesa d'informació electoral.
09/01/2014
Cessió, per part d'un col·legi professional, d'un llistat de persones col·legiades a una candidatura a les eleccions col·legials
CNS 31/2012
La informació relativa al nom, número de col·legiat, domicili professional i correu electrònic dels col·legiats pot tenir la consideració de font accessible al públic. No obstant això, i més enllà de l’obligació de facilitar informació sobre el nom i cognoms, número de col·legiat i domicili professional a la finestreta única del col·legi professional, no existeix l’obligació legal de facilitar la informació sol·licitada amb el format sol·licitat.
09/07/2012
Exposició pels Ajuntaments de les llistes definitives de jurats
CNS 5/2011
L'exposició pels Ajuntaments de les llistes definitives de jurats constitueix una cessió de dades personals (art. 3 i) de la LOPD), i es troba sotmesa al règim de cessions de l'article 11 de la LOPD. Hi ha habilitació ex. art. 11 de la LOPD, exclusivament per a exposar públicament les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives en aplicació dels principis de qualitat i de finalitat (art.4 de la LOPD), per al compliment de la finalitat de l'exposició. Específicament, l'habilitació legitima la comunicació o exposició pública de nom i cognoms dels jurats, ordenats amb el corresponent número i municipi, sense que es pugui estendre l'habilitació al conjunt de dades que la LOREG preveu tractar en el context del cens d'electors, ni a les altres dades necessàries per a elaborar les llistes de jurats. Això, sens perjudici que en supòsits excepcionals sigui pertinent limitar la difusió de dades personals, de forma justificada.
25/02/2011
Exposició pública i/o lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals
CNS 9/2011
En atenció al que disposa l'article 2.3.a) de la LOPD, l'exposició pública i/o la lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals, s'ha d'entendre sotmesa a allò que disposa la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, sens perjudici del necessari respecte pel dret fonamental a la protecció de dades personals. La normativa aplicable al tractament de les dades dels electors amb la finalitat d'exercir el dret de vot, és a dir, la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, determina la forma com els electors han de poder accedir a les llistes del cens, al llarg del procés electoral, tant de forma prèvia com el mateix dia de les eleccions. L'exposició pública de les llistes del cens, en els termes apuntats, és legítima, d'acord amb la normativa vigent, sens perjudici de la sol·licitud d'exclusió de les dades de determinada persona, i dels efectes que això pot comportar, en atenció al que disposa la normativa.
25/02/2011
Els sistemes de vot electrònic
CNS 3/2010
En aquest dictamen s'analitzen els avantatges, desavantatges i riscos inherents dels sistemes de votació electrònica, tant dels sistemes presencials com els de vot electrònic remot. Es considera que tot i que des del punt de vista estricte de la protecció de dades la implantació de sistemes de vot electrònic no aporta avantatges significatius, no resulta contrària al dret a la protecció de les dades personals si s'implanten amb les degudes garanties. No obstant això, pel que fa als sistemes de vot remot, atès que l'estat actual de la tècnica no permet assegurar de forma suficient la seguretat d'aquests sistemes, es recomana una utilització especialment prudent d'aquest canal de votació.
01/01/2010
Comunicació d'informació a una regidora sobre deutes contrets pels regidors
CNS 5/2010
L'accés per part de la regidora a una certificació emesa per l'Ajuntament, positiva o negativa, en relació amb l'existència de deutes de regidors amb la pròpia Corporació local que poden ser causa d'inelegibilitat o bé de posterior incompatibilitat, resulta ajustat a les exigències de la LOPD. En relació amb la finalitat de contrastar la concurrència de causes d'inelegibilitat o d'incompatibilitat, l'accés a altres informacions, com ara les relatives a deutes no relacionats amb la pròpia Corporació no està previst en la norma amb rang legal (LOREG). Per tant, seria necessari requerir el consentiment del titular, a manca d'una altra norma amb rang legal que doni la suficient cobertura a l'accés. No es pot descartar un possible accés legítim a les dades relatives a deutes contrets pels regidors amb altres Administracions públiques, si s'ajusta a les exigències de la LOPD, cosa que l'Ajuntament hauria de ponderar en cada cas.
01/01/2010
Ús del cens per part dels interventors dels partits polítics acreditats en les meses en un procediment electoral
CNS 20/2010
Els partits polítics tenen dret a obtenir una còpia del cens electoral d’acord amb el que estableix l’article 41.5 de la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, si bé l'ús d'aquest cens s'ha de limitar als fins previstos en la mateixa LOREG, sense que pugui donar lloc a que els interventors a les meses electorals el dia de la votació puguin, a partir d’aquesta llista, controlar les persones que no han acudit a exercir el dret de vot per tal de demanar-los que vagin a votar, pràctica que de dur-se a terme afectaria clarament la privacitat de les persones atès que pot condicionar de manera injustificada el caràcter lliure i secret del dret a vot.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Règim electoral
- Cens electoral
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Partits polítics
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Total de pàgines: 3