S'han trobat 157 resultats amb els descriptors Laboral
Gravació de proves psicotècniques en processos de selecció de personal
CNS 14/2023
El tractament de les dades necessàries per a la realització de les proves dels processos de selecció de personal, incloses les dades de salut dels participants, té com a base jurídica el compliment d’una missió en interès públic i el compliment d’obligacions específiques de les administracions competents establertes per la normativa de funció pública. La gravació de les proves psicotècniques requereix, a més de la seva previsió en les corresponents bases de les convocatòries (amb la concreció i determinació de les garanties específiques necessàries), la realització prèvia d’una AIPD. No sembla que la base jurídica del consentiment sigui adient per legitimar el tractament de les dades dels aspirants a un procés selectiu amb la finalitat descrita, atès que no es pot considerar que en el cas plantejat pogués haver-hi un consentiment realment lliure, ni la possibilitat d’establir mitjans alternatius que garantissin el principi d’igualtat que ha de regir els procediments selectius.
06/06/2023
Accés a les dades personals del registre retributiu d'una Universitat
CNS 9/2023
L’accés dels òrgans de representació dels treballadors públics a informació retributiva d’aquestes persones de manera individualitzada vindrà condicionat per les previsions normatives aplicables i les circumstàncies concurrents en el cas concret. Els membres del Comitè de treballadors de la Universitat que formen part de la Comissió negociadora del Pla d’Igualtat han de poder accedir a la informació del Registre retributiu, que s’ha d’ajustar als termes de l’article 28.2 de l’ET, malgrat comptar amb categories professionals amb un nombre reduït de persones treballadores, restant aquells obligats a respectar la confidencialitat sobre la informació obtinguda, així com el principi de finalitat.
05/05/2023
Resolució d'arxiu. Publicació del cens laboral.
IP 257/2022
Es denuncia la publicació del cens laboral del Col·legi d'Economistes de Catalunya, el qual incloïa dades personals (nom, cognoms, sexe, DNI, antiguitat i categoria professional) de 21 persones, en relació amb el procés electoral per elegir la persona representant dels treballadors del CEC. També es denuncia que la publicació es va fer en un espai accessible per persones alienes a la plantilla del CEC. S'arxiva perquè el tractament disposa de base jurídica i perquè no s'ha provat que s'hagués publicat el cens en un lloc accessible per a terceres persones.
11/04/2023
Accés a informació retributiva del personal d'una empresa pública
CNS 4/2023
Atesa la normativa reguladora dels Plans d’Igualtat en les empreses, pot dir-se que els membres del Comitè de treballadors de l’entitat que formen part de la Comissió negociadora del Pla d’Igualtat han de poder accedir a la informació del Registre retributiu, que s’ha d’ajustar als termes de l’article 28.2 de l’ET, malgrat comptar amb categories professionals amb un nombre reduït de persones treballadores, restant aquells obligats a respectar la confidencialitat sobre aquesta informació.
09/03/2023
Tractament de dades del cens electoral i d'afiliació sindical
CNS 43/2022
La inexistència de base jurídica suficient que habiliti el tractament de les dades personals dels treballadors en un procediment electoral mitjançant el vot electrònic impedeix donar resposta a les qüestions plantejades, ja que caldria estar a les previsions concretes de l’habilitació legal i l’eventual desplegament reglamentari, per avaluar els aspectes concrets referits al compliment de la normativa de protecció de dades.
03/03/2023
Pèrdua de documentació com a conseqüència de la manca d'adopció de mesures de seguretat adequades.
PS 61/2022
Es resol sancionar FMB S.A degut a què la manca d'implementació de mesures tècniques i organitzatives apropiades, li ha impedit localitzar l'expedient personal de la persona que va prestar serveis a l'empresa denunciada. Aquest fet, vulnera l'article 32.1 RGPD que disposa l'obligació del responsable del tractament de garantir la disponibilitat i seguretat de les dades personals.
14/02/2023
Vulneració del principi de confidencialitat.
PS 90/2022
Notificació d'un recurs a terceres persones sense suprimir les dades de la persona recurrent.
02/02/2023
Trasllat d'una resolució (decret) que resol una denúncia d'assetjament al president del sindicat al que pertany la persona assetjadora.
PS 67/2022
S'imputa el principi de licitud. El trasllat de la resolució va suposar comunicar la identitat de les persones pressuptament assetjadora i assetjada; i, a més, algunes dades de salut de la persona assetjada al president del sindicat. Es vulnera l'article 5.1.a) i 6.1 RGPD, al no existir cap base jurídica legitimadora. A més, pel que fa a la comunicació de dades de salut, també es vulnera l'article 9.2 RGPD.
17/01/2023
Comunicació de dades d'un agent de la policia per part d'un altre company.
PS 84/2022
L'agent de la policia local amb TIP (...) va remetre documentació al departament de recursos humans de l'Ajuntament, entre la qual hi figurava un escrit on es feia referència a la salut i els motius de la baixa mèdica (depressió o ansietat) de la persona denunciant. L'agent va manifestar al dit escrit haver tingut accés a informació confidencial perquè era responsable administratiu de rebre les baixes, i perquè la persona denunciant va enviar per error la part personal del document mèdic i no la corresponent a l'empresa. Vulneració del principi de confidencialitat art. 5.1.f) RGPD (infracció molt greu a l'article 72.1.i) de l'LOPDGDD).
03/01/2023
Política d'ús dels sistemes d'informació i comunicació d'un Ajuntament
CNS 36/2022
La política municipal d’ús dels sistemes d’informació i dispositius digitals ha d’abastar normes clares sobre la gestió que es farà del compte de correu electrònic corporatiu personalitzat, i sobre els accessos a la informació que conté, tant amb motiu de cessament de la relació laboral com en cas d’absència temporal de la persona treballadora. També ha d’incloure previsions específiques respecte l’ús adequat dels sistemes d’informació per part del seu personal i el control que en pot fer l’Ajuntament per garantir-ne la seguretat i el bon funcionament. Respecte les peticions d’accés i obtenció de còpia dels correus electrònics per part de persones ex treballadores, cal tenir en compte les observacions fetes en aquest dictamen.
12/12/2022
Total de pàgines: 16