S'han trobat 60 resultats amb els descriptors Arxius i documents
Accés a les dades de la persona denunciant
CNS 23/2012
En atenció al règim de cessió de la LOPD (article 11), atès que la persona que sol·licita la informació és el propietari dels terrenys on s'haurien produït els fets, sembla que cal reconèixer la condició de persona interessada d'aquest propietari. Aquesta condició dóna la suficient cobertura legal per a la comunicació de les dades, per aplicació de l'article 35.a) de la LRJPAC, sense que calgui el consentiment del titular. En el cas que es tracti d'un expedient tancat, el sol·licitant en tant que persona interessada, té un interès legítim i directe en relació amb l'expedient, per la qual cosa l'article 37.3 de la LRJPAC dóna la suficient habilitació per a la comunicació de les dades sense que calgui el consentiment del titular. L'Ajuntament ha d'assegurar al titular de les dades la possibilitat d'exercir els drets ARCO, i donar compliment al deure d'informació (article 5 de la LOPD).
21/05/2012
Accés a l'arxiu de les actes dels plens municipals
CNS 30/2011
Examinada la normativa d'arxius i documents, una associació pot accedir a les actes dels plens municipals compreses entre els anys 1975 a 1981 que continguin dades personals que no afectin la intimitat de persones, ni la seguretat, l'honor o la imatge de les persones, sense consentiment, en la mesura que se supera el termini legal de 30 anys de la producció del document. També podrà accedir, sense consentiment, a les actes compreses entre els anys 1982 a 2004, en la mesura que en aquestes no constin dades personals la divulgació de les quals pugui resultar contrària al dret a l'honor, a la intimitat o als principis i les garanties que estableix la normativa de protecció de dades, atesa l'habilitació legal de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics del sector públic.
12/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Accés a determinada informació d'un arxiu històric municipal
CNS 19/2011
L'accés d'una empresa a determinada informació d'un arxiu municipal que fa referència a persones vives, per tal de digitalitzar-la, constitueix una cessió de dades personals que, per a ésser legítima i a manca de consentiment, ha de comptar amb habiitació legal suficient. Examinada la normativa vigent en matèria d'arxius i documents, es considera que, en aquest cas, en la mesura que en la informació no consten dades personals íntimes o "sensibles", l'Ajuntament pot facilitar l'accés passat el termini legal de trenta anys de la producció del document, termini en què, d'una manera general, les exclusions a la consulta pública de documents queden sense efectes.
17/05/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
Comunicació de dades personals d'expedients de depuració de personal i d'altres expedients que contenen dades personals
CNS 42/2010
La comunicació de dades personals a investigadors, familiars o ciutadans en general s'ha de sotmetre al règim previst en la LOPD (articles 11 i 21). S'analitza especialment l'accés per part d'investigadors a determinats arxius que contenen dades personals, que pot produir-se amb determinades condicions exigides per la normativa aplicable, principalment, acreditar la condició d'investigadors i la naturalesa de l'estudi a realitzar, justificant la finalitat històrica, científica o cultural rellevant, i sempre que quedi degudament garantida la intimitat de persones físiques vives afectades. Si escau, pot ser adequada en determinats supòsits la signatura de clàusules de confidencialitat o d'una declaració responsable. Cal tenir en compte les previsions de la normativa estatal i catalana d'arxius i els terminis que s'hi preveuen.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Valoració de diverses qüestions relatives al fitxer "Víctimes de la guerra civil i persones represaliades pel franquisme"
CNS 33/2010
En aplicació del règim de cessió de dades (article 11 LOPD), la normativa analitzada no conté una habilitació legal legitimadora de la difusió generalitzada de dades personals de qualsevol persona "víctima de la Guerra Civil o represaliada durant el franquisme", o de terceres persones relacionades, que inclogui dades especialment protegides. Per tant, cal comptar amb el consentiment de les persones físiques afectades. A banda d'això, en el dictamen s'analitzen les exigències derivades del principi de qualitat i de la proporcionalitat, en especial en relació amb dades sensibles (article 7 de la LOPD), així com les excepcions al deure d'informar (article 5.4 LOPD) i els límits de l'habilitació per a tractar dades sense el consentiment dels titulars, fonamentada en la recollida de dades per a l'exercici de funcions pròpies de les administracions públiques (article 6.2 LOPD).
17/11/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Dades afiliació sindical
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Accés dels regidors al registre d'entrades i sortides de l'Ajuntament i altres documents, i límits a la utilització de les dades
CNS 38/2010
L'accés a les dades de caràcter personal contingudes al registre d'entrada i sortida de documents d'un Ajuntament, per part de regidors de la corporació, serà legítim si es limita a les dades necessàries per a l'exercici de les funcions que atribuïdes i només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació.
01/01/2010
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Cancel·lació de dades personals tractades per les administracions públiques
CNS 17/2005
La normativa de protecció de dades s'ha d'interpretar de forma conjunta amb la normativa relativa al tractament dels arxius i documents generats per l'Administració pública, que pot imposar l'obligació de mantenir i conservar la documentació fins i tot una vegada ha conclòs l'actuació administrativa i s'ha acomplert la finalitat pública que va justificar la recollida i el tractament de les dades. L'exercici del dret de cancel·lació de dades pot quedar limitat però el responsable del tractament ha de donar resposta expressa a la sol·licitud de cancel·lació.
01/01/2005
Cancel·lació de dades personals i deure de conservació
CNS 10/2004
Es planteja un possible conflicte entre el dret de cancel·lació de les dades personals i allò establert a la legislació d'arxius i documents públics. El dret de cancel·lació en tractaments que realitzen les administracions públiques resta limitat pel deure de conservació. Cal valorar, en cada cas, si es pot atendre aquest dret o bé ponderar la presència d'un interès rellevant per donar compliment a la cancel·lació de dades. La legislació catalana preveu els procediments de selecció d'informació, també de caràcter personal, per a la seva conservació.
01/01/2004
Comunicació de dades del padró per a estudis genealògics
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
Total de pàgines: 6