S'han trobat 59 resultats amb els descriptors Administració electrònica
Informe en relació amb el Projecte de Decret de modificació del Decret 285/2006, de 4 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 14/2003, de 13 de juny, de qualitat agroalimentària
PD 16/2011
07/09/2011
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual s'aprova la presentació de sol·licituds mitjançant l'ús de mitjans electrònics en el marc de les convocatòries de beques i ajuts que gestiona l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerc
PD 12/2011
18/07/2011
Publicació de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament
CNS 6/2011
Les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament no poden ser objecte de publicació, no només pels requeriments derivats de la normativa de protecció de dades, respecte aquelles parts de les actes que continguin dades de caràcter personal, sinó també per les previsions de la normativa de règim local respecte el caràcter no públic de les sessions d'aquest òrgan.
24/02/2011
Legitimitat d'una comunicació de dades amb un Ajuntament i aplicació de la figura de l'encarregat del tractament
CNS 50/2010
Tenint en compte la Llei 11/2007 (articles 6.2.b) i 9), que remet al règim de comunicació de la LOPD (art.11), i a manca de norma amb rang legal que habiliti la comunicació de dades personals dels fitxers de l’Ajuntament relatius a la gestió de l’IAE a l’Administració que formula la consulta, la cessió requereix el consentiment de les persones físiques titulars de les dades. Aquest consentiment és necessari, també, per aplicació del que disposa la normativa tributària (article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària). Cal descartar la possibilitat que es pugui establir un encàrrec del tractament -essent l’Administració la responsable i l’Ajuntament (IMI) l’encarregat del tractament-, ja que aquest no tracta la informació “per compte” de l’Administració consultant, sinó que és el responsable de la concreta informació que cal tractar en el sistema objecte de consulta.
19/01/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Els sistemes de vot electrònic
CNS 3/2010
En aquest dictamen s'analitzen els avantatges, desavantatges i riscos inherents dels sistemes de votació electrònica, tant dels sistemes presencials com els de vot electrònic remot. Es considera que tot i que des del punt de vista estricte de la protecció de dades la implantació de sistemes de vot electrònic no aporta avantatges significatius, no resulta contrària al dret a la protecció de les dades personals si s'implanten amb les degudes garanties. No obstant això, pel que fa als sistemes de vot remot, atès que l'estat actual de la tècnica no permet assegurar de forma suficient la seguretat d'aquests sistemes, es recomana una utilització especialment prudent d'aquest canal de votació.
01/01/2010
Possibilitat de difondre imatges del desenvolupament d'una sessió plenària a través d'Internet en la pàgina "Youtube"
CNS 6/2010
La difusió de les imatges de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, pot ser acordada per part del ple municipal d'acord amb l'habilitació prevista a l'article 70 de la Llei de Bases de Règim Local i a l'article 156 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Respecte a la possibilitat que aquesta difusió es dugui a terme a través de "Youtube", si bé la utilització d'una eina com "Youtube" facilita la difusió arreu del món de les imatges, no s'ha d'oblidar que la finalitat de la difusió és la participació de la comunitat local, o sigui els veïns del municipi. Es recomana dur a terme la difusió a través de la web municipal en base al principi de proporcionalitat.
01/01/2010
Tractament de les dades contingudes en el Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 26/2010
S’analitza el supòsit en què un òrgan que requereix dades obté una “verificació positiva” de la informació, sense que s’afegeixi cap altra informació, cas que no suposa una revelació de noves dades personals i no resulta necessari requerir el consentiment de l’afectat; s’analitza també el supòsit en què l’òrgan obté una “verificació negativa”: en aquest cas, o bé, òbviament, si es modifica la informació inicial o s’afegeix qualsevol dada personal complementària, s’ha produït una cessió o comunicació de dades (articles 11 i 21 de la LOPD). En el cas de les verificacions negatives, les previsions de la LOPD poden donar suficient cobertura a les cessions de dades, sense que sigui necessari recollir el consentiment previ dels interessats. Cal tenir en compte les previsions de la Llei 30/1992 (article 78.1 i article 71.bis), i les habilitacions que es desprenen de la Llei 26/2010 (articles 35 i 36), o d’altra normativa sectorial.
01/01/2010
Incorporació de dades de persones discapacitades al Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 32/2009
La incorporació de dades personals sobre discapacitat en el Catàleg de Dades i Documents Electrònics per a la seva posada a disposició de les administracions públiques interessades constitueix una comunicació de dades. Consegüentment, per tal que sigui legítima la comunicació de dades caldrà analitzar si es compta amb el consentiment exprés, es compta amb habilitació d'acord amb l'article 21 LOPD, o bé si existeix una llei que habiliti la cessió. En el cas que el consentiment sigui necessari, aquest s'haurà d'atorgar expressament, d'acord amb l'article 7.3 LOPD. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació i de posteriors tractaments haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD i garantir la confidencialitat de les dades mitjançant l'aplicació de les mesures de seguretat adequades, que en aquest cas seran de nivell alt.
01/01/2009
Possibilitat de retransmetre en directe per Internet els plens municipals i de deixar les gravacions accessibles a la xarxa
CNS 40/2009
La retransmissió en directe de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, com també la posada a disposició de les gravacions d'aquestes en la web municipal, està habilitada per les previsions establertes a l'article 156 del Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, d'acord amb el que s'estableixi en el Reglament orgànic municipal.
01/01/2009
Total de pàgines: 6