S'han trobat 35 resultats amb els descriptors Abastament aigua
accés a dades personals relacionades amb el servei de subministrament d'aigua vinculat a un domicili.
PT 74/2017
s'estima la reclamació per motius formals, atès que l'Ajuntament, com a responsable del fitxer i del tractament, estava obligat a donar resposta a la sol·licitud d'accés i a acreditar-ho davant l'Autoritat, i el silenci de l'Ajuntament no ha permès aclarir si en el cas concret havia encomanat la resolució a l'entitat prestadora del servei i encarregada del tractament. Quant al fons també s'estima la reclamació, ja que la informació proporcionada de manera clarament extemporània per l'encarregat a la persona que formulà la sol·licitud d'accés és clarament insuficient.
09/07/2018
Comunicació d'informació referida al punt de subministrament o al comptador de l'aigua
CNS 21/2018
A la vista de la informació de què es disposa en emetre aquest dictamen, no es desprèn de la normativa estudiada i de la informació aportada, que les empreses subministradores hagin de comunicar a l’ACA la dada relativa a les coordenades UTM juntament amb la resta de dades que identifiquen les persones físiques afectades, en els termes exposats en la consulta. Sens perjudici del que s’acaba de dir, la comunicació de la informació requerida, a partir del que estableix la LGT (art. 93), seria possible si l’ACA acredita la transcendència tributària d’aquesta informació en relació amb determinades persones afectades o si es determina reglamentàriament.
05/06/2018
la desatenció d'un dret ARCO no comporta per sí mateix la comissió d'una infracció de l'LOPD.
IP 164/2017
Si bé Aqualia va desatendre la sol·licitud de cancel·lació formulada pel denunciant pel fet de no haver donat trasllat immediat de la sol·licitud a l'Ajuntament, tal com hauria d'haver fet per actuar com a encarregada del tractament i no tenir encomanada la resolució de les sol·licituds d'exercici dels drets ARCO. Però això en sí mateix no constitueix una infracció de la LOPD. I en la mesura que la denegació de la cancel·lació s'até a dret pel fet que Aqualia tracta les dades necessàries per a la prestació del servei de subministrament d'aigua potable a l'aquí denunciant, no s'observen indicis que portin a considerar que el silenci o aquietament d'aquesta entitat davant la sol·licitud de cancel·lació hagi impedit o obstaculitzat l'exercici del dret de cancel·lació. Igualment, l'encàrrec del tractament efectuat per l'Ajuntament en favor d'Aqualia per a la prestació del referit servei habilita a aquesta entitat a tractar les dades del denunciant necessàries per al compliment de les funcions encomanades, sense que sigui necessari el seu consentiment.
26/04/2018
Sol.licitud de dades de caràcter personal dels abonats d'una empresa subministradora
CNS 2/2018
A la vista de la informació de què es disposa en emetre aquest dictamen, no es desprèn de la normativa estudiada i la informació aportada que per a la finalitat d’identificar l’abonat subjecte passiu del cànon de l’aigua sigui necessari que l’empresa subministradora comuniqui a l’ACA la dada relativa al geoposicionament dels comptadors juntament amb la resta de dades que identifiquen les persones físiques afectades. Sens perjudici d’això, la comunicació de la informació requerida, a partir del que estableix la LGT (art. 93), seria possible si l’ACA acredita la transcendència tributària d’aquesta informació en relació amb determinades persones afectades, o si es determina reglamentàriament.
20/02/2018
Cessió de dades del Padró municipal d'habitants a l'empresa encarregada del servei d'abastament d'aigua al municipi
CNS 32/2017
Els Ajuntaments poden facilitar les dades personals relatives al DNI-NIF, CIF o NIE del seu padró municipal d’habitants a l’empresa gestora del servei d’abastament d’aigua potable, si aquesta empresa actua com a encarregada del tractament de les dades personals que li són necessàries per a dur a terme aquell servei en el municipi, en els termes establerts a l’article 12 de la LOPD i a la Disposició addicional 26a del TRLCSP, atès que la comunicació de les dades esmentades no tindrà consideració de cessió de dades personals. Cas que el fitxer creat per a la gestió del servei d’abastament d’aigua potable sigui de titularitat de l’empresa gestora del servei d’abastament d’aigua, l’Ajuntament només podrà cedir-li aquestes dades si compta amb el consentiment dels afectats, atès que no s’ha pogut constatar cap habilitació legal que autoritzi a fer aquesta cessió
18/07/2017
Ús de les dades del Padró municipal d'habitants, del Cadastre immobiliari, i d'empreses de subministrament per a la detecció d'habitatges buits
CNS 19/2017
Si l’Ajuntament ja ha detectat prèviament l’existència de determinats habitatges desocupats a través dels sistemes explicitats a l’article 41.4 LDH, o a través d’altres mecanismes que s’hagin pogut establir, l’article 41.5 LDH habilita la comunicació a l’Ajuntament d’un llistat de consums anormalment baixos d’aigua, gas i electricitat, per sota del llindar establert, als efectes de comprovar la situació de desocupació. Es pot considerar habilitat i proporcionat l’accés al cadastre i al padró municipal d’habitants, per tal d’identificar els propietaris d’habitatges on no hi consta ningú empadronat. No resulta contrari a la normativa de protecció de dades que l’Ajuntament s’adreci a les persones propietàries, amb posterioritat a la detecció de la situació anòmala dels habitatges, per donar-los informació de les mesures previstes.
03/05/2017
Cessió de dades per part de les companyies subministradores als serveis socials municipals
CNS 74/2016
D'acord amb la normativa vigent en el moment d'emetre aquest dictamen, les empreses subministradores poden comunicar als serveis socials municipals, sense consentiment de les persones afectades, les dades identificatives i de contacte necessàries (nom i cognoms del titular del servei, el seu NIF/NIE, i l'adreça del subministrament -adreça física-, telèfon o adreça electrònica, i número de contracte de subministrament), per poder contactar amb aquestes, de forma prèvia a que es produeixi un tall de subministrament, amb la finalitat d'elaborar l'informe pertinent (art. 6.4 Llei 24/2015). No hi ha suficient habilitació legal per comunicar les altres dades indicades als serveis socials municipals, per part de les empreses subministradores, en els termes apuntats en la consulta. Per a la comunicació d'aquesta altra informació, seria necessari el consentiment de les persones afectades, en els termes exposats.
16/12/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Comunicació de dades entre les empreses prestadores del servei d'abastament d'aigua i els serveis socials municipals
CNS 64/2016
D'acord amb la normativa vigent en el moment d'emetre aquest dictamen, les empreses subministradores poden comunicar als serveis socials, sense consentiment de les persones afectades, les dades identificatives i de contacte necessàries (nom i cognoms del titular del servei, el seu NIF/NIE i l'adreça del subminstrament -adreça física-, telèfon o adreça electrònica, i número de contracte de subministrament), per poder contactar amb aquestes, de forma prèvia a que es produeixi un tall de subministrament, amb la finalitat d'elaborar l'informe pertinent (art. 6.4 Llei 24/2015). En aquests casos els serveis socials també poden informar a l'empresa sobre si concorre o no el supòsit previst (art. 5.10 Llei 24/2015). No hi ha suficient habilitació legal per comunicar dades als serveis socials, per part de les empreses subministradores, referides a casos d'impagaments de forma general i preventiva, i en relació amb un nombre indeterminat de persones. Les persones afectades han de poder exercir el dret d'oposició (art. 6.4 LOPD i 21 RGPD).
16/12/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Aclariment de determinats aspectes del dictamen CNS 16/2016 relatiu al servei municipal d'abastament d'aigua
CNS 33/2016
Les consideracions formulades al dictamen CNS 16/2016 no són aplicables a les activitats de l'empresa que formula la consulta que no tinguin la consideració de servei públic. Tenint en compte que no es tracta d'una entitat vinculada ni dependent de cap entitat sotmesa a l'àmbit d'actuació d'aquesta Autoritat, l'APDCAT només és competent respecte aquells tractaments en què l'empresa que formuli la consulta actuï com a gestora d'un servei públic. La cessió, per garantir la continuïtat del servei, de la informació de caràcter personal vinculada a la seva prestació s'ha de produir amb una antel·lació prudencial al moment en què s'hagi de produir el canvi en l'entitat prestadora. Si es produeix la cessió d'informació de fitxers propis de l'empresa concessionària, les persones usuàries han de ser informades, en els tres mesos següents, sobre els aspectes previstos a l'article 5.4 de l'LOPD.
30/05/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Accés de l'Ajuntament a determinades dades tractades per l'empresa concessionària del servei d'abastament d'aigua
CNS 16/2016
L'LOPD habilita l'Ajuntament a accedir a la relació dels abonats al servei d'abastament d'aigua en el municipi de què disposa l'empresa concessionària. Aquest també pot accedir a les dades retributives dissociades (salari brut mensual i anual) de determinats treballadors de l'empresa concessionària, als efectes de definir el nou model de gestió del servei, atesa l'obligació de subrogació del personal que imposa al nou adjudicatari o prestatari del servei la normativa convencional i sectorial aplicable.
22/03/2016
Total de pàgines: 4