S'han trobat 10 resultats amb els descriptors Organització
Difusió dades personals
IP 128/2020
S'arxiva la denúncia contra l'Ajuntament perquè les dades personals de la denunciant que figuraven en un acord de la junta de govern local, que es va difondre a través de whatsapp entre els veïns del municipi, és una informació que l'Ajuntament estava obligat a publicar pel principi de transparència ( art. 9.1.e LTC).
04/06/2021
Accés a documentació de la convocatòria d'un lloc de treball d'una llar d'infants municipal
CNS 44/2019
La normativa de protecció de dades personals no impedeix donar accés al sol·licitant de còpia del qüestionari amb les respostes correctes, ja que en aquesta documentació no hi consten dades de les persones participants en el procés selectiu. Atès que la persona sol·licitant de la informació personal (el contingut dels dos exercicis amb major puntuació), no hauria participat en el procés selectiu ni especifica algun altre motiu que pugui ser rellevant als efectes de la ponderació (art. 24.2 LTC), des de la perspectiva de la normativa de protecció de dades no sembla suficientment justificat comunicar la informació personal sol·licitada. Això, a menys que puguin concórrer altres elements de ponderació que no consten a aquesta Autoritat i que, per tant, no poden ser objecte de valoració.
02/10/2019
Publicació d'informació relativa a càrrecs electes municipals
CNS 38/2019
L’obligació de publicació de les declaracions de béns i drets patrimonials dels càrrecs electes exigeix l’omissió prèvia de les dades relatives a la localització dels béns i les que siguin necessàries per a salvaguardar la privacitat i la seguretat dels titulars, les dades considerades especialment protegides (article 23 LTC), les dades referides a terceres persones físiques (diferents del declarant), així com qualsevol altra informació que pugui constar en les respectives declaracions i que sigui innecessària per avaluar la situació patrimonial del representant públic a l’inici i al final del seu mandat. Caldria evitar en aquest sentit, la divulgació d’informació detallada sobre els bens que pugui suposar una intromissió excessiva per a la privacitat de les persones afectades.
25/07/2019
Difusió i accés a determinada informació d'entitats jurídiques
CNS 29/2019
Des del punt de vista de la protecció de dades seria possible ampliar la informació accessible a través de la Guia d’Entitats Jurídiques, així com la seva difusió en dades obertes, respecte les persones que ocupen càrrecs en els òrgans de govern o que han estat fundadores de les entitats inscrites en el Registre d’Entitats Jurídiques. L’accés d’un tercer a la memòria econòmica dels comptes anuals de les fundacions i associacions d’utilitat pública hauria d’efectuar-se prèvia anonimització de les dades personals que hi puguin constar, llevat que compti amb el consentiment de les persones titulars de les dades.
05/07/2019
Deure de confidencialitat sobre dades publicades.
IP 8/2019
S'arxiva la denúncia per una suposada filtració de dades personals incloses a llistes de processos selectius, atès que el sistema de publicitat utilitzat implicava que hi podien accedir una pluralitat de persones, no només del Departament sinó també totes les persones participants. Es recomana al Departament que revisi el sistema de publicitat actual, ja que no sembla raonable mantenir-lo restringit al ser un procediment selectiu.
14/03/2019
Publicitat del procediment de contractació pública
CNS 1/2019
La difusió de dades identificatives, arran del compliment de les obligacions de publicitat establertes a l’LCSP, hauria d’abastar només el nom i cognoms dels licitadors i adjudicataris, així com el nom, cognoms i càrrec del treballador públic que hi intervé per raó del càrrec o funcions. Per aquest motiu, es recomana tenir en compte les observacions fetes a l’apartat V del dictamen.
29/01/2019
Publicació de determinada informació personal al Portal de transparència i al web municipal
CNS 6/2017
Quan la legislació de transparència preveu l'obligació de publicar informació al portal de transparència o al web corporatiu (subvencions i ajuts públics, autorització de compatibilitats, formació de treballadors, informació retributiva, concessions administratives, entre d'altres), la normativa de protecció de dades no impedeix la publicació d'informació personal, si bé cal evitar la publicació d'informació innecessària. Quan la publicació derivi d'altres normes amb rang de llei, s'haurà d'estar als termes que estableix la dita legislació, sens perjudici que cal respectar el que es deriva de l'LOPD. La publicitat d'informació relativa a "qualsevol matèria d'interès públic, (...)" (art. 8.1.m) LTC), no habilita per a publicar dades personals relacionades amb aquesta, sense consentiment o sense habilitació legal específica, i per tant en principi caldrà anonimitzar o dissociar les dades personals.
27/02/2017
Publicació de les retribucions dels alts càrrecs d'un Ajuntament
CNS 83/2016
Als efectes de donar compliment a l'obligació de publicar les retribucions dels alts càrrecs de l'article 11.1.b) LTC, cal que l'Ajuntament valori, segons les característiques pròpies de cadascun dels llocs que ocupen els directius, si concorren els elements que justificarien la finalitat d'interès públic en la divulgació de la dita informació en els termes exposats en aquest dictamen. L'article 11.1.b) LTC habilitaria la publicació de la relació nominal i les retribucions dels càrrecs directius en que concorrin els elements esmentats i no hi hauria inconvenient des de la perspectiva de la protecció de dades a la seva divulgació. L'article 9.1.f) LTC habilitaria la publicació de la trajectòria professional d'aquelles persones que siguin responsables d'òrgans de la corporació, d'acord amb la definició d'òrgan de l'article 5 de la Llei 40/2015, i amb independència que siguin o no alts càrrecs.
02/02/2017
Publicació d'informació dels procediments de selecció i notificació conjunta de resolucions
CNS 72/2016
Els sistemes de publicació dels actes que formen part d'un procés selectiu de personal descrit a la consulta s'adequa a la normativa de protecció de dades, si bé es recomana implementar determinades mesures per garantir millor el dret a la protecció de dades. La resolució de les al·legacions formulades respecte la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos ha de ser notificada només a les persones que les han formulat. Si es resolen conjuntament cal adoptar mesures per protegir les dades personals. En el cas dels recursos administratius, s'ha de notificar la resolució, en els termes exposats, a totes les persones que tinguin la consideració d'interessades.
12/12/2016
Enregistrament i difusió de les sessions plenàries de la Junta de Personal
CNS 38/2015
L'enregistrament de les sessions de la Junta de personal com a mecanisme auxiliar per facilitar la redacció de l'acta no requereix el consentiment dels afectats. Aquest consentiment sí és necessari per a la seva posterior difusió a la Intranet, sens perjudici que es puguin emetre en diferit aquelles parts de les sessions que no continguin dades personals que no puguin ser objecte de difusió. La difusió de les actes de la Junta de personal on només hi constin els acords adoptats i la identificació dels membres que han participat a la sessió resulta conforme amb la LOPD sempre que aquestes comprenguin informació de naturalesa laboral d'interès general dels treballadors.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Organització