S'han trobat 79 resultats amb els descriptors Publicitat activa
Dictamen en relació amb la consulta relativa a la interpretació de la Llei 2/2023, de 20 de febrer.
CNS 36/2024
La publicació de les dades identificatives de les persones responsables dels sistemes interns d’informació previstos a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, pot tenir com a base jurídica l’article 9.1. b) de la LTC en relació amb l’article 6.1.c) del RGPD, en la mesura que es consideri el seu caràcter d’òrgan administratiu en els termes de la normativa de règim jurídic de les administracions públiques.
En qualsevol cas, es pot argumentar que existeix un interès públic que justificaria la publicació d'aquesta informació, d'acord amb l'article 8.1.m) de la LTC, que en relació amb l'article 6.1.e) del RGPD, constituiria una base jurídica vàlida per al tractament d'aquestes dades personals. D'acord amb el principi de minimització de dades, la publicació ha de limitar-se exclusivament a les dades estrictament necessàries, com són el nom i cognoms, el càrrec o lloc ocupat, el cos i l'escala, les funcions desenvolupades, així com les dades de contacte professional, el telèfon i les adreces, postal i electrònica, de contacte professional.
20/01/2025
Publicació de dades personals en el marc d'un procés selectiu i comunicació de dades a un professional extern, sense comptar amb un contracte d'encàrrec del tractament.
PS 56/2024
L'Ajuntament va publicar, en obert, a la seva seu electrònica, diversos anuncis que contenen les dades personals dels participants d'un procés selectiu d'agents de la policia local. 1) S'imputa una vulneració del principi de licitud, perquè l'Ajuntament va publicar les qualificacions obtingudes per les persones que no van superar el procés selectiu, identificades amb el nom i cognoms i les quatre xifres del DNI, sense comptar amb cap base jurídica que legitimés la publicació o difusió d'aquesta informació. 2) S'imputa la vulneració del principi de minimització de dades, perquè l'Ajuntament va publicar l'edat dels aspirants, que no era una dada necessària per a la finalitat del tractament. 3) S'imputa la vulneració del principi de limitació del termini de conservació, perquè l'Ajuntament mantenia publicats diversos anuncis que contenen la informació personal dels participants del procés selectiu, quan ja no calia per complir la finalitat del tractament. 4) S'imputa a l'Ajuntament l'incompliment del deure de subscriure un contracte d'encàrrec del tractament.
01/10/2024
Infracció del principi de minimització per revelar la identitat del sol·licitant d'una SAIP a tercers interessats, quan el sol·licitant s'hi havia oposat expressament.
PS 38/2024
En el marc d'una SAIP relativa a la denúncia del II Acord de la Mesa Sectorial de Negociació de Sanitat sobre les condicions de treball del personal estatutari, l'ICS va revelar a tres entitats sindicals la identitat (nom i cognoms) de la persona que va efectuar l'esmentada SAIP en nom propi, com a persona física, i que s'havia oposat expressament a aquesta comunicació. Es declara que s’ha comès la infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.c, ambdós de l'RGPD, per la vulneració del principi de minimització.
31/07/2024
Exercici del dret de supressió.
PT 41/2024
La persona reclamant demanava la supressió de les seves dades personals que consten a la publicació de la llista definitiva de persones aspirants excloses d'un procés selectiu. Escau estimar la reclamació, perquè el Departament no va resoldre i notificar en forma i en termini la sol·licitud. Escau requerir al Departament que retiri la publicació de la llista definitiva de persones aspirants excloses, a l'efecte de satisfer el dret de supressió exercit i complir el principi de limitació del termini de conservació (art. 5.1.e RGPD).
16/07/2024
Publicació de dades personals en el marc d'un procés selectiu.
PS 30/2024
16/07/2024
Dictamen en relació amb la consulta sobre la inclusió de la identificació de les persones admeses en cadascun dels exercicis i proves d’un procés selectiu al catàleg de publicitat activa.
CNS 12/2024
En aquesta consulta l’Autoritat ha tingut ocasió d’examinar si la publicació del nom i cognoms i els quatre números del document nacional d’identitat o document equivalent de les persones admeses en cada prova o exercici dels processos de selecció, prevista a l’article 21.2 de l’RLTC, es pot basar en una obligació legal o bé en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics, tenint en compte que l’article 9.1.e) de la LTC estableix únicament que l’Administració ha de fer pública la informació relativa a les convocatòries i els resultats del processos selectius de provisió i promoció del personal i no fa cap referència, en canvi, a la publicació de les dades de les persones admeses en cadascuna de les fases del processos de selecció.
L’anàlisi feta porta a considerar que el desenvolupament de la LTC efectuat per l’article 21 del RLTC, pel que fa a la incorporació a la publicitat activa la informació relativa a les persones admeses en cada prova o exercici del procés resultaria ser congruent amb la regulació de la transparència establerta per la LTC i la normativa sectorial aplicable, sempre que, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades s’efectuï una interpretació respectuosa amb els principis de minimització i de limitació del termini de conservació de les dades personals.
En base a aquestes consideracions l’Autoritat conclou que el tractament a que fa referència la consulta és un tractament lícit emparat en la normativa de funció pública i procediment administratiu, així com a la normativa de transparència en relació amb els articles 6.1.c) i 6.1.e) del RGPD. Ara bé, aquesta publicitat s’ha d’efectuar en el marc de cada procés de selecció d’acord amb el que estableixin les bases del procés de selecció i durant els terminis de publicació derivats del principi de limitació del termini de tractament de les dades personals.
06/05/2024
Publicació d'un anunci d'aprovació d'un projecte amb dades personals.
IP 201/2022
Resolució d'arxivament. L'Ajuntament va informar sobre unes al·legacions interposades per un grup municipal mitjançant el seu representant, i per tant, no estaríem davant de dades referides a una persona física. Amb la publicació del nom i cognoms del denunciant no es va revelar la condició com a representant del grup municipal atès que aquesta informació era pública. L'article 9.1.f de l'LTC requereix la publicació de la relació d'alts càrrecs, entre els que s'inclouen els representants locals (art. 4.2.c LTC), com és el cas del denunciant.
20/02/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament relativa a la comunicació per la via de l’accés a la informació pública les dades del correu electrònic i el telèfon de contacte dels regidors municipals.
CNS 39/2023
La comunicació per la via del dret d’accés a la informació pública de les adreces de correu electrònic i els números de telèfon de contacte professional de les persones regidores de l’ajuntament no contravindria la normativa de protecció de dades, fins i tot en aquells casos en els quals els regidors hagin facilitat com a adreça de correu electrònic i telèfon de contacte professional la seva adreça de correu electrònic i el seu telèfon personal, sempre que hagin estat informats de la possible comunicació d’aquestes dades o se’ls hagi donat trasllat de la sol·licitud d’accés per al tràmit d’al·legacions previst a l’article 31 de LTC.
09/02/2024
Denegació d'accés a informació sobre el reconeixement de compatibilitat de dos treballadors públics
IAI 27/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a informació sobre les compatibilitats aprovades i, si escau, sobre la sol·licitud de reducció del complement específic (CE) en relació amb aquestes compatibilitats. La normativa de protecció de dades no impedeix facilitar al reclamant la informació que sol·licita respecte la contractació d’una funcionària interina, ni tampoc impedeix facilitar-li un certificat que acrediti la condició de funcionari de carrera d’un treballador públic i l’Administració a la que pertany o està adscrit aquest funcionari.
31/05/2023
Publicitat de la identificació de les persones que signen els convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat de Catalunya
CNS 40/2022
La normativa de transparència estableix el contingut mínim que ha de ser objecte de difusió respecte dels convenis de col·laboració limitant-la, pel que fa a les dades personals, a la informació sobre el nom i cognom de les persones que actuen en representació de les parts que els signen.
12/12/2022
Total de pàgines: 8