S'han trobat 766 resultats amb els descriptors TRANSPARÈNCIA
IAI 4/2024
L’expedient d’informació reservada sol·licitat va finalitzar amb l’acord d’inici d’un expedient disciplinari contra la persona investigada, per aquest motiu en aplicació de l’article 23 de l’LTC, cal denegar l’accés a la informació relacionada amb la persona investigada, llevat que la sol·licitud s’hagués acompanyat amb el seu consentiment exprés i per escrit.
Tanmateix, la persona reclamant té dret a accedir a la informació de l’expedient que faci referència a la seva persona, incloses les dades de categories especials i, en principi, a la informació aportada sobre ella tant per la persona investigada com pels possibles testimonis, llevat que respecte d’aquestes terceres persones concorrin circumstàncies concretes que en justifiquin la limitació.
26/03/2025
CNS 37/2024
Si bé la normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació sol·licitada respecte a les persones jurídiques sancionades, l’article 23 de l’LTC limita l’accés a aquelles dades que permeti identificar, encara que sigui de manera indirecta, les persones físiques (inclosos els empresaris individuals titulars dels locals expedientats, incloent el nom i l’adreça dels establiments), tret dels casos en que la llei sectorial aplicable prevegi l’amonestació pública de l’infractor, o llevat que aquestes persones consentin expressament per mitjà d’un escrit que ha d’acompanyar la sol·licitud, o bé quan una norma amb rang de llei hagi previst expressament la seva publicació (article 15.1 LT).
Pel que fa a la informació sobre els deutes tributàries, la normativa de protecció no impediria l’accés a la informació relativa a les persones jurídiques. En canvi, en el cas dels empresaris individuals es considera que les finalitats de transparència es poden assolir igualment sense sacrificar la privacitat de les persones afectades, un cop efectuada la ponderació dels drets en joc i, per tant, caldria facilitar la informació amb la prèvia anonimització de les dades personals.
D’acord amb la normativa de protecció de dades i les obligacions derivades de la normativa de transparència, les resolucions d’accés a la informació pública, que siguin favorables a l’accés a informació pública que contingui dades personals han d’incorporar un advertiment sobre les obligacions que adquireix la persona sol·licitant en relació amb les dades personals i les limitacions concretes de difusió que se’n deriven de la normativa de protecció de dades.
En el cas que la informació es lliuri de manera anonimitzada o pseudonimitzada es considera oportú recordar als destinataris de la informació la prohibició de dur a terme activitats tendents a revertir el procés de dissociació mitjançant l’addició de noves dades obtingudes d’altres fonts.
07/03/2025
CNS 36/2024
La publicació de les dades identificatives de les persones responsables dels sistemes interns d’informació previstos a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, pot tenir com a base jurídica l’article 9.1. b) de la LTC en relació amb l’article 6.1.c) del RGPD, en la mesura que es consideri el seu caràcter d’òrgan administratiu en els termes de la normativa de règim jurídic de les administracions públiques.
En qualsevol cas, es pot argumentar que existeix un interès públic que justificaria la publicació d'aquesta informació, d'acord amb l'article 8.1.m) de la LTC, que en relació amb l'article 6.1.e) del RGPD, constituiria una base jurídica vàlida per al tractament d'aquestes dades personals. D'acord amb el principi de minimització de dades, la publicació ha de limitar-se exclusivament a les dades estrictament necessàries, com són el nom i cognoms, el càrrec o lloc ocupat, el cos i l'escala, les funcions desenvolupades, així com les dades de contacte professional, el telèfon i les adreces, postal i electrònica, de contacte professional.
20/01/2025
IAI 32/2024
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades no resultaria prou justificat l’accés de la persona reclamant a les dades identificatives de les persones físiques propietàries de les finques afectades pel pla parcial urbanístic sol·licitat, en no quedar prou justificat un interès legítim en el seu coneixement ni la concurrència de circumstàncies d’especial consideració que puguin justificar aquest accés.
20/01/2025
IAI 24/2024
Atès que la informació sol·licitada afecta dades relatives a la salut de les persones i pot incloure també informació sobre la comissió d’infraccions penals o administratives, les quals no comporten l’amonestació pública a l’infractor, no es pot facilitar informació que identifiqui directament les persones afectades, ni tampoc es pot proporcionar el nombre d’accidents de caça ni les circumstàncies associades, d’acord amb els termes de la sol·licitud, d’una manera que permeti la identificació indirecta de les persones implicades.
10/01/2025
IAI 23/2024
Una persona que actua en representació d’una associació, presenta un escrit davant un Consell pel qual sol·licita accedir a informació pública sobre les facturacions del torn d’ofici. L’Autoritat informa que en atenció a les circumstàncies concurrents en el cas concret, resultaria justificat lliurar la informació sobre l’import i la identificació dels advocats i advocades que han justificat actuacions del TOAD, dels últims cinc anys, de forma pseudoanonimitzada.
10/01/2025
IAI 28/2024
En el present cas no hi hauria inconvenient en facilitar a la persona reclamant la informació sol·licitada relativa a un expedient de protecció de la legalitat urbanística, sens perjudici d’ometre prèviament aquelles dades personals sobre les persones físiques afectades per l’accés que no resultin estrictament rellevants per al control de l’actuació de l’administració.
10/01/2025
IAI 27/2024
La normativa de protecció de dades permetria facilitar a la persona reclamant una còpia de l’índex, de l’informe de conclusions i de la resolució de l’expedient d’informació reservada, sense anonimitzar, en els termes que s’han exposat, llevat de la informació relativa a dades especialment protegides de tercers (art. 23 LTC).
10/01/2025
IAI 26/2024
Es consulta sobre l’accés a còpia de l’acta de reunió de l’òrgan de selecció i de la valoració detallada dels mèrits de cada candidat del procés selectiu per proveir, mitjançant concurs oposició, dues places del personal laboral fix al servei d’un ens.
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés al Comitè d’Empresa, com a òrgan de representació dels treballadors, a la informació sobre l’acta de reunió de l’òrgan de selecció on es detallen les conclusions definitives, i les dades de l’experiència professional, així com la puntuació respecte els mèrits que hagin estat tinguts en compte en el procés de selecció i les puntuacions atorgades en relació a les persones que haguessin estat seleccionades en el procés selectiu.
10/01/2025
IAI 25/2024
La normativa de protecció de dades personals no és obstacle per a l’accés del reclamant a la informació que pugui constar als llibres majors de l’empresa que es refereixi a persones jurídiques o a persones mortes, ja que la dita normativa no resulta d’aplicació en aquests casos, sense perjudici d’altres limitacions que resultin aplicables, com les derivades de la normativa de protecció de l’honor, la intimitat personal i familiar i la pròpia imatge. La normativa de protecció de dades només impediria donar accés, per aplicació de l’article 23 LTC, a les anotacions relatives a l’assistència o suport psicològic al dol, si la identitat que hi consta correspon a la persona física que ha rebut l’assistència, llevat que hi consenti expressament o que s’anonimitzi la informació, com ja hauria fet l’empresa requerida segons la informació disponible. Pel que fa a la resta d’informació personal que pugui constar en els llibres majors, no sembla que hi hagi impediment en facilitar l’accés des de la perspectiva de la normativa de protecció de dades, sens perjudici del deure de confidencialitat respecte d’aquesta informació.
10/01/2025
Total de pàgines: 77