S'han trobat 196 resultats amb els descriptors Consentiment
Principi de licitud.
PS 62/2023
Es declara que l'ajuntament ha vulnerat el principi de licitud, atès que tractava les dades dels seus treballadors (l'adreça electrònica professional i la data de naixement) per enviar-los felicitacions d'aniversari, sense tenir-ne el consentiment ni cap altra base jurídica que legitimés aquest tractament. Durant la fase d'informació prèvia, l'ajuntament va acreditar que havia desactivat el sistema d'enviament automàtic de correus electrònics als seus treballadors.
08/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Web municipal amb galetes, sense política de privacitat i avís legal, i sense informació del RAT i del DPD.
PS 52/2023
Es declara que l'Ajuntament ha comès 3 infraccions: 1) Una infracció per fer ús d'algunes galetes que tracten dades personals, sense haver-ne informat prèviament; 2) Una altra infracció per fer ús de galetes no necessàries, sense haver recollit el consentiment; i 3) Una tercera infracció per no publicar al web tota la informació del RAT.
D'altra banda, a l'acord d'iniciació es van arxivar els fets denunciats relatius a: 1) Manca de política de privacitat: es va arxivar perquè la informació figurava publicada al web, tot i que amb un terme diferent, però vàlid; 2) Manca d'avís legal: es va arxivar perquè, en aquest apartat d'un web, no s'inclou la informació que requereix la normativa de protecció de dades; i 3) Omissió de la informació del RAT en el portal de transparència: es va arxivar, atès que la norma només obliga a fer-ho públic per mitjans electrònics; 4) Omissió de la informació referent al delegat de protecció de dades: es va arxivar atès que no cal publicar-hi el nom i cognoms.
19/03/2024
Test competencial per una empresa externa en un procés de provisió, sense informar-ne a les bases de la convocatòria, sense clàusula informativa a la sol·licitud de participació i sense contracte d'encarregat.
PS 59/2023
Es declara que l'ICS ha comès les infraccions següents: 1) Vulneració del principi de licitud, per haver tramitat un procés de provisió en què es va sotmetre els participants a un test competencial, sense haver-ne informat a les bases de la convocatòria; 2) Manca de contracte d'encarregat; i 3) Vulneració del dret d'informació, per haver omès la clàusula informativa en els formularis de participació en el procés selectiu.
12/03/2024
Publicació d'imatges de menors a Instagram.
IP 476/2022
Es dicta resolució d'arxivament, perquè les imatges publicades són compatibles amb la normativa de protecció de dades i amb el principi de minimització. En relació amb una imatge concreta d'un primer pla d'una nena, la imatge és difusa i borrosa. Després d'haver intentat sense èxit, durant la fase d'investigació prèvia, obtenir una còpia del vídeo del qual s'hauria extret la imatge, no existeix prova suficient que acrediti el fet denunciat.
08/02/2024
Accessos indeguts a la història clínica compartida a Catalunya (HC3).
PS 47/2023
Una metgessa va accedir a l'HC3 de la persona denunciant, sense el seu consentiment i sense que aquests accessos estiguessin relacionats amb cap actuació assistencial o de diagnòstic.
17/01/2024
Utilitzar una adreça electrònica particular per exercir funcions públiques.
IP 228/2022
La persona denunciant es queixava que el Síndic de Greuges local havia utilitzat el seu correu particular per respondre una queixa que havia presentat contra un ajuntament. La denúncia s'arxiva per considerar, d'una banda, que l'adreça particular utilitzada és una dada personal del Síndic i, per tant, l'ús d'aquesta dada a l'efecte assenyalat va ser un tractament consentit pel seu titular (art. 6.1.a RGPD). I, d'altra banda, perquè les dades de la denunciant tractades amb l'enviament d'aquest correu obeeixen al compliment de les funcions assignades al Síndic (art. 6.1.e RGPD).
21/12/2023
Dictamen en relació amb la consulta formulada per l’Ajuntament sobre la possibilitat d’enviar una carta a les persones majors de 65 anys del municipi per informar-les d’un projecte pilot i demanar el seu consentiment.
CNS 30/2023
L’Ajuntament pot utilitzar les dades del Padró municipal en exercici de les competències municipals per dur a terme comunicacions amb els seus veïns per a l’exercici de les competències que té encomanades. Per tant, l’Ajuntament pot enviar les cartes informatives.
Ara bé, d’acord amb el principi de qualitat, s’han de tractar exclusivament aquelles dades que siguin necessàries per assolir la finalitat pretesa. Per tant, les dades necessàries per l’enviament de les cartes informatives son el nom, cognoms, domicili i data de naixement.
Per a que el consentiment atorgat pels participants es consideri vàlid, caldrà que aquest compleixi amb els requisits establerts a l’LOPDGDD i l’RGPD segons amb l’exposat al fonament de dret IV d’aquest informe.
11/12/2023
Comunicació d'informació a requeriment del Síndic de Greuges
CNS 29/2023
La comunicació al Síndic de Greuges de Catalunya de l’expedient relatiu a una queixa presentada per una pacient sobre el tracte rebut per un metge col·legiat, tindria base jurídica suficient (art. 6.1, apartats a) i c) RGPD) en connexió amb els articles 78 i 79 de l’EAC i les previsions de la Llei 24/2009, tenint en compte la informació personal que, atesa la informació disponible, podria contenir-se en el dit expedient. La concurrència del consentiment explícit de la pròpia afectada habilitaria la comunicació al Síndic de Greuges de les seves dades de salut, ex. art. 9.2.a) RGPD, en connexió amb les bases jurídiques esmentades (art. 6.1 RGPD).
10/11/2023
Resolució d'arxivament d'una denúncia sobre l'enviament de missatges electrònics comercials sense consentiment.
IP 320/2022
La persona denunciant es queixava que l'entitat li enviava missatges electrònics comercials sense el seu permís i després que hagués sol·licitat que no els volia rebre. Es resol arxivar les actuacions perquè no hi ha prou elements que permetin imputar la comissió d'una infracció, ja que no s'ha constatat que la persona denunciant utilitzés els canals que li havien facilitat per cancel·lar una subscripció per rebre missatges electrònics comercials.
05/09/2023
Total de pàgines: 20