S'han trobat 282 resultats amb els descriptors Principi finalitat
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una Diputació provincial en relació amb la protecció de dades personals de les persones que van néixer o van viure en centres benèfics de la Diputació (Casa de la Maternitat i Casa de Misericòrdia)
CNS 14/2024
En aquest informe s’analitzen diverses qüestions relatives a l’aplicació de la normativa a l’accés a informació personal de persones que van ser ateses a les institucions referides (cases de maternitat). Això, en atenció als terminis de temps transcorreguts, el tipus d’informació i els drets afectats, tenint en compte la legislació d’arxius. També es recorda que el responsable de l’arxiu, tenint en compte el principi de responsabilitat proactiva, ha de comprovar, ja sigui a partir de documentació aportada pels propis sol·licitants, ja sigui per documentació o per altra informació complementària de què pugui disposar, que queda acreditada la data de la mort o, al menys, que es pot deduir de forma suficient que la informació sol·licitada ja no es refereix a una persona viva. En relació amb l’exercici del dret instrumental de l’article 3.1 LOPDGDD, si la vinculació de parentiu o de fet o la condició d’hereu, que es pugui considerar així en atenció a la normativa aplicable, s’acredita documentalment, aquestes persones haurien de tenir, en principi, accés a la informació.
02/08/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament, en relació amb l’accés dels membres d’una Comissió informativa especial a la informació sobre dos informes emesos per l’OAC.
CNS 8/2024
Es planteja una consulta sobre la possibilitat de facilitar als regidors de govern i de l'oposició un informe emès per OAC, i un altre complementari, en relació a la tramitació d'un expedient de persona protegida.
En aquest cas, d’acord amb la informació de què es disposa, s’hauria de denegar l’accés a la informació sobre els dos informes de l’OAC indicats ja que, en principi, no serien pertinents ni necessaris pel desenvolupament de les funcions com a membres de la Comissió especial d’informació pel que fa a les irregularitats en la contractació de personal i, al mateix temps, podria comportar un perjudici per a la persona denunciant, informant o alertadora i tercers, que tenen dret a preservar la seva identitat d’acord amb la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
11/07/2024
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Expedient administratiu
- Procediment sancionador
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
Dictamen en relació amb la consulta formulada pel Consorci (...)sobre la licitud de facilitar la dada de telèfon fix de les persones objecte d’un estudi sobre la bretxa digital a l’empresa encarregada del tractament.
CNS 24/2024
Un Consorci formula una consulta sobre la licitud de facilitar la dada de telèfon fix de les persones objecte d’un estudi sobre la bretxa digital a l’empresa encarregada del tractament.
D’acord amb la normativa de protecció de dades el Consorci podrà facilitar a l’empresa externa la dada de telèfon fix per a la realització d’un estudi sobre la bretxa digital de (...) persones majors de 65 anys empadronades a (...), sempre que aquesta finalitat sigui compatible amb la finalitat o finalitats inicials que van justificar el tractament d’aquesta dada o la seva publicació en un fons d’accés públic.
En cas que les finalitats no siguin compatibles caldrà el previ consentiment de les persones interessades en els termes de l’article 7 de l’RGPD.
11/07/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament sobre la conservació i posterior publicació de fotografies fetes a les llars d’infants municipals
CNS 15/2024
Les fotografies dels menors a què refereix la consulta han de suprimir-se un cop deixin de ser necessàries per a la finalitat educativa que motiva la seva captació. Això podria correspondre’s amb la finalització del curs escolar i, en tot cas com a màxim, amb la finalització de l’escolarització dels menors en aquests centres. Es podria conservar més enllà d’aquests terminis si s’adopten els mecanismes escaients per convertir-la en anònima o si respon a finalitats d’arxiu en interès públic, de recerca científica o històrica o finalitats estadístiques, en els termes exigits per la normativa d’aplicació. Tot i que seria possible la seva difusió posterior en la mesura que els menors afectats no siguin recognoscibles, l’interès superior del menor i l’exigència de transparència en el tractament de les dades personals de l’RGPD justificarien en aquest cas haver d’informar els seus representants legals d’aquest nou tractament, per tal que, si ho desitgen, puguin oposar-se.
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una empresa pública sobre la utilització de càmeres frontals en els seus trens
CNS 34/2023
En atenció a la finalitat pretesa en el present cas amb la utilització de càmeres frontals exteriors en els trens, consistent en garantir la seguretat del trànsit ferroviari i la conservació de la infraestructura, es considera que la seva utilització no hauria de comportar la captació d’imatges de persones físiques o d’altra informació que les faci identificables, per la qual cosa l’entitat hauria d’adoptar els mecanismes escaients per evitar aquesta captació en aquells espais, com les estacions i zones adjacents, en què resulti probable.
02/02/2024
PD 17/2023
Informe en relació amb la Proposta d’incorporació d’un nou apartat 3, a la disposició addicional 29 del Text refós de la legislació en matèria d’aigües de Catalunya, per incloure-la a l’Avantprojecte de llei de mesures fiscals i financeres per al 2024
22/12/2023
Accés a les dades del padró per part de la policia local.
IP 579/2023
Resolució d'arxiu. L'article 16.3 de l’LRBRL (i en els mateixos termes, article 40.3 del TRLMRLC) admet la comunicació de les dades del padró municipal a altres administracions públiques que les sol·licitin, quan siguin necessàries per exercir les seves competències i exclusivament per a assumptes en què la residència o el domicili siguin dades rellevants. La policia local, en les seves investigacions, pot consultar el padró.
21/12/2023
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
La policia local comunica a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra.
IP 194/2023
Es denunciava que un ajuntament havia comunicat il·lícitament a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra, alhora que els havia revelat la condició de mossa d'esquadra. La denúncia s'arxiva, en considerar que les comunicacions estaven emparades per les bases jurídiques de l'article 6.1.e i c de l'RGPD, ja que l'Ajuntament va comunicar aquesta informació d’acord amb: els principis de cooperació recíproca, coordinació i col·laboració mútua entre els cossos policials; al fet que en l'àmbit de la seguretat pública ambdós cossos policials tenen l'obligació de facilitar-se mútuament la informació que sigui rellevant; que la Policia de la Generalitat és la competent en matèria de seguretat ciutadana; i que han de cooperar en el compliment del règim estatutari.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Licitud del tractament de dades per a la realització d'un estudi sobre la bretxa digital
CNS 31/2023
El tractament de les dades personals objecte de la consulta per a la realització per part d’una empresa externa a l’ajuntament d’un estudi sobre la bretxa digital de les persones majors de 60 anys del municipi, requerirà el previ consentiment de les persones interessades en els termes de l’article 7 de l’RGPD. Únicament es consideraria compatible amb aquest tractament posterior el tractament de les dades del padró municipal d’habitant relatives a la residència o domicili i la data de naixement de les persones interessades. Així mateix, un cop determinada la licitud del tractament i tenint en consideració el principi de minimització en quant a la informació necessària per a la finalitat pretesa, l’ajuntament hauria de formalitzar el corresponent acte jurídic d’encàrrec del tractament a l’empresa encarregada de realitzar l’estudi, d’acord amb l’article 28.3 RGPD.
09/11/2023
Total de pàgines: 29