S'han trobat 287 resultats amb els descriptors Principi finalitat
PD 26/2024
17/02/2025
CNS 33/2024
La creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana pot comportar vàries comunicacions de dades personals de les persones físiques titulars del dret de possessió dels locals inclosos dins de l’àmbit de la futura àrea entre els diferents actors intervinents (ajuntament, entitat promotora i entitat gestora), que caldrà adequar a la legislació de protecció de dades, particularment, als principis de licitud i limitació de la finalitat, en els termes exposats en aquest dictamen.
20/01/2025
PD 23/2024
15/11/2024
CNS 14/2024
En aquest informe s’analitzen diverses qüestions relatives a l’aplicació de la normativa a l’accés a informació personal de persones que van ser ateses a les institucions referides (cases de maternitat). Això, en atenció als terminis de temps transcorreguts, el tipus d’informació i els drets afectats, tenint en compte la legislació d’arxius. També es recorda que el responsable de l’arxiu, tenint en compte el principi de responsabilitat proactiva, ha de comprovar, ja sigui a partir de documentació aportada pels propis sol·licitants, ja sigui per documentació o per altra informació complementària de què pugui disposar, que queda acreditada la data de la mort o, al menys, que es pot deduir de forma suficient que la informació sol·licitada ja no es refereix a una persona viva. En relació amb l’exercici del dret instrumental de l’article 3.1 LOPDGDD, si la vinculació de parentiu o de fet o la condició d’hereu, que es pugui considerar així en atenció a la normativa aplicable, s’acredita documentalment, aquestes persones haurien de tenir, en principi, accés a la informació.
02/08/2024
PS 62/2024
Resum: La persona denunciant era agent de la Policia Local (PL) i es queixava de l'actuació del cap i altres membres de la PL per haver difós que se li havia retirat l'arma reglamentària, a causa d'unes diligències policials de la PG-ME. La difusió es va fer mitjançant correus electrònics i altres canals de comunicació interns.
Es declara que l'ajuntament ha comès una infracció greu per no haver adoptat mesures de seguretat (art. 83.4.a, en relació amb l’art. 25, tots dos de l'RGPD), pel fet d'haver creat un repositori electrònic en el qual emmagatzemava tots els informes policials que emetia, sense establir-hi cap restricció en l'accés.
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es van arxivar la resta de fets denunciats referits a la difusió d'aquesta informació, per diversos motius: 1) D'acord amb l'LO 7/2021, la difusió era necessària per fer efectiva la mesura cautelar de retirada de l'arma i la va efectuar una autoritat competent en l'exercici de les seves funcions, o bé era necessària per adoptar i/o mantenir les mesures de seguretat adoptades posteriorment, per evitar el risc d'atemptar contra la integritat física d'una persona; 2) D'acord amb l'RGPD, era necessari per complir les funcions de responsabilitat de la persona destinatària, o bé per organitzar el servei correctament.
23/07/2024
PD 13/2024
15/07/2024
CNS 8/2024
Es planteja una consulta sobre la possibilitat de facilitar als regidors de govern i de l'oposició un informe emès per OAC, i un altre complementari, en relació a la tramitació d'un expedient de persona protegida.
En aquest cas, d’acord amb la informació de què es disposa, s’hauria de denegar l’accés a la informació sobre els dos informes de l’OAC indicats ja que, en principi, no serien pertinents ni necessaris pel desenvolupament de les funcions com a membres de la Comissió especial d’informació pel que fa a les irregularitats en la contractació de personal i, al mateix temps, podria comportar un perjudici per a la persona denunciant, informant o alertadora i tercers, que tenen dret a preservar la seva identitat d’acord amb la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
11/07/2024
CNS 24/2024
Un Consorci formula una consulta sobre la licitud de facilitar la dada de telèfon fix de les persones objecte d’un estudi sobre la bretxa digital a l’empresa encarregada del tractament.
D’acord amb la normativa de protecció de dades el Consorci podrà facilitar a l’empresa externa la dada de telèfon fix per a la realització d’un estudi sobre la bretxa digital de (...) persones majors de 65 anys empadronades a (...), sempre que aquesta finalitat sigui compatible amb la finalitat o finalitats inicials que van justificar el tractament d’aquesta dada o la seva publicació en un fons d’accés públic.
En cas que les finalitats no siguin compatibles caldrà el previ consentiment de les persones interessades en els termes de l’article 7 de l’RGPD.
11/07/2024
CNS 15/2024
Les fotografies dels menors a què refereix la consulta han de suprimir-se un cop deixin de ser necessàries per a la finalitat educativa que motiva la seva captació. Això podria correspondre’s amb la finalització del curs escolar i, en tot cas com a màxim, amb la finalització de l’escolarització dels menors en aquests centres. Es podria conservar més enllà d’aquests terminis si s’adopten els mecanismes escaients per convertir-la en anònima o si respon a finalitats d’arxiu en interès públic, de recerca científica o històrica o finalitats estadístiques, en els termes exigits per la normativa d’aplicació. Tot i que seria possible la seva difusió posterior en la mesura que els menors afectats no siguin recognoscibles, l’interès superior del menor i l’exigència de transparència en el tractament de les dades personals de l’RGPD justificarien en aquest cas haver d’informar els seus representants legals d’aquest nou tractament, per tal que, si ho desitgen, puguin oposar-se.
28/05/2024
CNS 34/2023
En atenció a la finalitat pretesa en el present cas amb la utilització de càmeres frontals exteriors en els trens, consistent en garantir la seguretat del trànsit ferroviari i la conservació de la infraestructura, es considera que la seva utilització no hauria de comportar la captació d’imatges de persones físiques o d’altra informació que les faci identificables, per la qual cosa l’entitat hauria d’adoptar els mecanismes escaients per evitar aquesta captació en aquells espais, com les estacions i zones adjacents, en què resulti probable.
02/02/2024
Total de pàgines: 29