S'han trobat 178 resultats amb els descriptors MESURES SEGURETAT
IP 648/2023
La persona denunciant manifestava que al Centre de Control de Metro es gravaven totes les trucades i que supervisors i caps de línia hi podien accedir, sense justificació ni control. La denúncia s'arxiva un cop verificat que, tant la gravació com l'accés a les trucades, es duen a terme de conformitat amb la normativa de protecció de dades.
12/02/2025
PS 63/2024
L'instructor d'un expedient disciplinari iniciat per l'Il·lustre Col·legi de Notaris de Catalunya (ICNC) va trametre per missatgeria electrònica el plec de càrrecs sobre el notari al qual s’havia obert l'expedient, a l'adreça electrònica corporativa de la notaria de l'afectat en lloc de la seva adreça electrònica personal. Aquest fet va comportar que dues persones treballadores de la notaria de l'afectat, que tenien accés a l'adreça electrònica corporativa de la notaria, poguessin accedir al plec de càrrecs amb informació sensible sobre el notari afectat.
03/01/2025
PD 21/2024
15/11/2024
PD 20/2024
15/11/2024
PS 42/2024
El denunciant es queixa que des de l'institut s'ha canviat la seva contrasenya per accedir al seu compte corporatiu digital, on té emmagatzemada informació personal. Posa de manifest que no se li ha demanat permís. Es dicta resolució del procediment sancionador per vulneració de les mesures dels articles 25 i 32 RGPD.
08/11/2024
CNSP 1/2024
Prenent en consideració la informació aportada, no existeix en el cas examinat habilitació jurídica suficient que justifiqui el tractament de dades personals per a l’execució o exhibició de l’obra d’art, alhora que pot vulnerar el dret a la intimitat d’acord amb el que preveu la Llei Orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge.
Ara bé, la possibilitat d’enregistrar el so ambient sense que en cap cas es captin, difonguin o enregistrin converses de persones, o veus de persones identificables, no resulta contrària a la normativa de protecció de dades. Per aquest motiu, al fonament de dret VII d’aquest dictamen es proposen algunes mesures que es poden tenir en compte per no dur a terme el tractament de dades personals, i excloure l’aplicabilitat la normativa de protecció de dades.
02/08/2024
PS 4/2024
Es resol declarar que la Fundació de Recerca Clínic Barcelona-Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (FRCB-IDIBAPS), en la seva condició de responsable del tractament de les dades allotjades a la plataforma de l'HCB que van ser objecte de ciberatac, no va determinar les mesures tècniques i organitzatives adequades per protegir les seves dades, ni va vetllar perquè l'HCB - com a encarregat del tractament - les implementés; no va realitzar una anàlisi de riscos en relació amb els tractaments de dades personals dels quals n'era el responsable; ni va formalitzar un contracte d'encarregat del tractament amb l'HCB, en els termes previstos a la normativa de protecció de dades.
16/07/2024
PS 2/2024
Es resol declarar que el Consorci d'Atenció Primària de Salut Barcelona Esquerra (CAPSBE), en la seva condició de responsable del tractament de les dades allotjades a la plataforma de l'HCB que va ser objecte de ciberatac, no va determinar les mesures tècniques i organitzatives adequades per protegir les seves dades, ni va vetllar perquè l'HCB - com a encarregat del tractament - les implementés; no va realitzar una anàlisi de riscos en relació amb els tractaments de dades personals dels quals n'era el responsable; ni va formalitzar un contracte d'encarregat del tractament amb l'HCB, en els termes previstos a la normativa de protecció de dades personals.
16/07/2024
PS 1/2024
Es resol declarar que, amb anterioritat al 05/03/2023, l'HCB no havia implementat les mesures de seguretat -tècniques i organitzatives- adequades per garantir un nivell de seguretat adequat al risc dels tractaments de dades personals que duia a terme. Tampoc havia realitzat una anàlisi de riscos per definir les mesures de seguretat requerides, tal com exigeixen els apartats 1r i 2n de l'article 32 RGPD. La plataforma informàtica que va ser objecte de ciberatac emmagatzemava informació de l'HCB i també d'altres entitats vinculades (Barnaclínic SA, CAPSBE i la FRCB-IDIBAPS); per tant, el volum i sensibilitat de la informació exigien una especial diligència en la seva custòdia i seguretat.
16/07/2024
CNS 22/2024
La implantació de sistemes de votació electrònica no és contrària a la normativa de protecció de dades. Ara bé, cal que el sistema de votació electrònica emprat en el cas particular no permeti la visualització del nom i cognom, i sentit del vot, de les persones afectades en la pantalla quan el sistema de votació sigui secret.
Pel que fa al sistema de vot equiparable al vot a ma alçada, el fet de què es visualitzi uns segons el sentit del vot de cadascun dels votants es podria entendre que s’adequa a la normativa de protecció de dades, sempre que l’aplicatiu corresponent no conservi aquesta dada, d’acord amb l’exposat al fonament jurídic III.
En qualsevol cas, respecte de cada sistema de votació, cal que el responsable del tractament determini i apliqui mesures tècniques i organitzatives adequades per garantir un nivell de seguretat adequat al risc, tenint en compte l'estat de la tècnica, els costos d'aplicació i la naturalesa, l'abast, el context i les finalitats del tractament, així com els riscos de probabilitat i gravetat variables per als drets i les llibertats de les persones físiques. En aquest sentit, es traslladen algunes consideracions generals que poden ser tingudes en compte.
15/07/2024
Total de pàgines: 18