S'han trobat 78 resultats amb els descriptors Empresa pública
PT 218/2024
El reclamant es queixava que l'entitat no havia atès la seva sol·licitud d'exercici del dret de supressió del número de telèfon mòbil particular i d'oposició a rebre trucades o missatges de feina en aquest telèfon. Es resol estimar la reclamació, perquè l'entitat no ha acreditat que hagi respost la sol·licitud del reclamant en temps i forma, ni tampoc amb posterioritat. No hi ha pronunciament sobre el fons, perquè en les seves al·legacions l'entitat reconeix que va atendre per via telefònica els drets exercits, si bé no va notificar-ho formalment al reclamant.
21/01/2025
PS 18/2024
les persones denunciants es queixaven del fet que un cap de servei de l'empresa pública a on treballaven, va enviar per TEAMS als treballadors de la seva unitat dos actes de conciliació emeses pel Tribunal Laboral de Catalunya, arran d'un conflicte laboral que havia sorgit per la implantació de la jornada partida, i que havia derivat en successives convocatòries de vaga. En les actes enviades, figurava el nom i cognoms i el núm. complet de DNI dels representants dels treballadors. Es declara que l'empresa pública és responsable d'una infracció per haver vulnerat del principi de minimització, pel fet d'haver-hi difós el núm. de DNI. En l'acord d'iniciació, es va considerar que l'enviament de les actes amb el nom i cognoms estava emparat pel dret d'informació de l'empresari. D'altra banda, es va arxivar la part de la denúncia referida al reenviament de les actes per WhatsApp, per manca de prova.
Resum: les persones denunciants es queixaven del fet que un cap de servei de l'empresa pública a on treballaven, va enviar per TEAMS als treballadors de la seva unitat dos actes de conciliació emeses pel Tribunal Laboral de Catalunya, arran d'un conflicte laboral que havia sorgit per la implantació de la jornada partida, i que havia derivat en successives convocatòries de vaga. En les actes enviades, figurava el nom i cognoms i el núm. complet de DNI dels representants dels treballadors. Es declara que l'empresa pública és responsable d'una infracció per haver vulnerat del principi de minimització, pel fet d'haver-hi difós el núm. de DNI. En l'acord d'iniciació, es va considerar que l'enviament de les actes amb el nom i cognoms estava emparat pel dret d'informació de l'empresari. D'altra banda, es va arxivar la part de la denúncia referida al reenviament de les actes per WhatsApp, per manca de prova.
05/08/2024
PT 37/2024
La persona reclamant havia sol·licitat la supressió de diversa informació que figurava en un informe mèdic d'un hospital públic, arran d'una assistència seva al servei d'urgències, i l'hospital li ho va denegar. La reclamació davant l'APDCAT es va reconduir a l'exercici del dret de rectificació i es va desestimar, per considerar que la informació recollida, referent al consum esporàdic de tòxics i a les recomanacions terapèutiques de la psiquiatra d'assistència al CSMA, era veraç i necessària.
19/06/2024
PD 8/2024
06/06/2024
IP 337/2023
La denunciant es queixa que en les targetes de transport personalitzades inclouen el nom i cognoms, DNI i fotografia de la persona usuària. Es considera que incloure aquestes dades està justificat per evitar el frau, ja que es tracta de títols de transport bonificats, i per agilitzar la identificació dels titulars per part de les persones inspectores i conductores de l'entitat. Per consegüent, s'arxiven les actuacions perquè no s'infringeix el principi de minimització.
25/04/2024
PS 7/2024
Es declara que l'Ajuntament ha comès una infracció molt greu per vulneració del principi de minimització, per haver publicat al web municipal i a la plataforma YouTube la gravació d'una sessió del ple, en què un regidor del govern revelava indirectament l'orientació sexual d'un regidor de l'oposició. D'altra banda, s'arxiva la part de la denúncia referida a la revelació d'aquesta dada durant la celebració del ple, per considerar que no hi concorre el grau de culpabilitat necessari per imputar una infracció per aquest tractament.
25/04/2024
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
PS 59/2023
Es declara que l'ICS ha comès les infraccions següents: 1) Vulneració del principi de licitud, per haver tramitat un procés de provisió en què es va sotmetre els participants a un test competencial, sense haver-ne informat a les bases de la convocatòria; 2) Manca de contracte d'encarregat; i 3) Vulneració del dret d'informació, per haver omès la clàusula informativa en els formularis de participació en el procés selectiu.
12/03/2024
CNS 33/2023
Analitzades les consultes formulades per l’entitat, i sobre la base de la informació que ha estat tramesa, es conclou el següent:
1) La normativa de protecció de dades no obliga a subscriure un contracte de cessió de dades personals. En qualsevol cas, la comunicació de dades personals requereix d’una base jurídica que la legitimi prenent en consideració les qüestions que han estat exposades en el fonament jurídic II d’aquest dictamen.
2) És necessari subscriure un contracte d’encarregat del tractament entre l’entitat i I’empresa contractada per donar suport en la coordinació d’activitats empresarials que s’ajusti a les previsions de l’article 28 de l’RGPD i l’article 33 de l’LOPDGDD.
3) D’acord amb la informació que s’ha pogut constatar, l’empresa subministradora del software actua com a subencarregada del tractament de les dades del personal de les empreses externes en el marc de la coordinació d’activitats empresarials.
4) La normativa de protecció de dades no obliga a subscriure cap contracte entre les empreses externes que presten un servei a l’entitat i l’empresa que donar suport en la coordinació d’activitats empresarials o l’empresa subministradora del software.
22/12/2023
IAI 62/2023
En el present cas la persona reclamant té dret a accedir a la informació de l’expedient que faci referència a la seva persona, en concret: la informació que hagi aportat, fruit del relat dels fets, sobre si mateixa i també sobre la persona investigada; la informació que sobre ella hagin aportat terceres persones, inclosa la identitat d’aquestes persones i el contingut de les seves declaracions que faci referència a la seva persona; la informació que sobre ella consti en l’informe d’investigació emès per la psicòloga del servei de prevenció, incloses les valoracions que sobre la seva persona hagi efectuat tant aquesta psicòloga com l’altre psicòleg entrevistat. També pot accedir a les dades merament identificatives de les persones que hagin intervingut en el si del procediment amb motiu de l’exercici de llurs funcions.
21/12/2023
Total de pàgines: 8