S'han trobat 152 resultats amb els descriptors ENCARREGAT TRACTAMENT
Accés a quatre informes mèdics.
PT 119/2023
S'estima parcialment la reclamació, atès que la Institució Tres Torres SA (ITT) no va respondre en termini la sol·licitud. S'indica que la ITT actuava com a sotsencarregada del tractament per compte d'EPONO 2017 SL. Tanmateix, atès que no va comunicar l'entrada d'aquesta petició a l'encarregada del tractament, va esdevenir la responsable del tractament i l'obligada a respondre. Quant al fons, no fa cap pronunciament atès que la informació s’ha facilitat en el marc d'aquest procediment i, per tant, s'han esvaït els motius de discrepància jurídica.
16/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Web municipal amb galetes, sense política de privacitat i avís legal, i sense informació del RAT i del DPD.
PS 52/2023
Es declara que l'Ajuntament ha comès 3 infraccions: 1) Una infracció per fer ús d'algunes galetes que tracten dades personals, sense haver-ne informat prèviament; 2) Una altra infracció per fer ús de galetes no necessàries, sense haver recollit el consentiment; i 3) Una tercera infracció per no publicar al web tota la informació del RAT.
D'altra banda, a l'acord d'iniciació es van arxivar els fets denunciats relatius a: 1) Manca de política de privacitat: es va arxivar perquè la informació figurava publicada al web, tot i que amb un terme diferent, però vàlid; 2) Manca d'avís legal: es va arxivar perquè, en aquest apartat d'un web, no s'inclou la informació que requereix la normativa de protecció de dades; i 3) Omissió de la informació del RAT en el portal de transparència: es va arxivar, atès que la norma només obliga a fer-ho públic per mitjans electrònics; 4) Omissió de la informació referent al delegat de protecció de dades: es va arxivar atès que no cal publicar-hi el nom i cognoms.
19/03/2024
Tractament de dades per part d'un encarregat de tractament.
IP 546/2023
El denunciant es queixa que, en el marc d'un procés de selecció de personal funcionari, la DGFP va traslladar dades personals a una tercera empresa. La DGFP acredita que es tracta d'un encarregat de tractament i que, per tant, no és una comunicació de dades.
19/03/2024
Dictamen en relació amb diverses consultes formulades per la delegada de protecció de dades d’una entitat en el marc de la coordinació d’activitats empresarials
CNS 33/2023
Analitzades les consultes formulades per l’entitat, i sobre la base de la informació que ha estat tramesa, es conclou el següent:
1) La normativa de protecció de dades no obliga a subscriure un contracte de cessió de dades personals. En qualsevol cas, la comunicació de dades personals requereix d’una base jurídica que la legitimi prenent en consideració les qüestions que han estat exposades en el fonament jurídic II d’aquest dictamen.
2) És necessari subscriure un contracte d’encarregat del tractament entre l’entitat i I’empresa contractada per donar suport en la coordinació d’activitats empresarials que s’ajusti a les previsions de l’article 28 de l’RGPD i l’article 33 de l’LOPDGDD.
3) D’acord amb la informació que s’ha pogut constatar, l’empresa subministradora del software actua com a subencarregada del tractament de les dades del personal de les empreses externes en el marc de la coordinació d’activitats empresarials.
4) La normativa de protecció de dades no obliga a subscriure cap contracte entre les empreses externes que presten un servei a l’entitat i l’empresa que donar suport en la coordinació d’activitats empresarials o l’empresa subministradora del software.
22/12/2023
Encarregat del tractament (ET)
IP 494/2022
S'arxiva la denúncia sobre la presumpta manca de contracte d'ET, perquè l'entitat ha acreditat que en la data dels fets denunciats havia formalitzat el contracte amb l'empresa que actuava com encarregada del tractament. Partint d'aquesta premissa, també s'estima la denúncia sobre la manca de legitimació en la comunicació de dades entre l'ajuntament i el seu ET, atès que, d’acord amb l'article 33.1 de l'LOPDGDD, la comunicació de les dades necessàries per prestar el servei contractat no es considera una comunicació de dades personals. Per tant, no cal recollir el consentiment de les persones afectades, ni tampoc cal que estigui legitimada per cap altra base jurídica de les previstes a l'article 6 de l'RGPD.
21/12/2023
Encarregat del tractament (ET)
IP 456/2022
S'arxiva la denúncia sobre la presumpta manca de contracte d'ET, perquè l'entitat ha acreditat que en la data dels fets denunciats havia formalitzat el contracte amb l'empresa que actuava com encarregada del tractament. Partint d'aquesta premissa, també s'estima la denúncia sobre la manca de legitimació en la comunicació de dades entre l'ajuntament i el seu ET, atès que, d’acord amb l'article 33.1 de l'LOPDGDD, la comunicació de les dades necessàries per prestar el servei contractat no es considera una comunicació de dades personals. Per tant, no cal recollir el consentiment de les persones afectades, ni tampoc cal que estigui legitimada per cap altra base jurídica de les previstes a l'article 6 de l'RGPD.
21/12/2023
Delegat de protecció de dades (DPD).
PS 61/2023
L'ajuntament va cometre 2 infraccions: 1. Manca de contracte d'encarregat del tractament amb l'entitat contractada per prestar servei de DPD. 2. Vulneració del principi d'exactitud, perquè a la seu electrònica de l'Ajuntament van publicar de forma inexacta les dades de contacte del DPD. D'altra banda, s'arxiva el fet denunciat sobre els vicis en la tramitació del contracte d'externalització del servei de DPD, perquè es considera acreditat que, amb independència que la contractació del servei pogués incomplir algun requisit de forma previst a la normativa de contractació, la relació contractual entre l'ajuntament i l'empresa existia des d'un inici.
15/11/2023
El responsable de tractament va facilitar a l'empresa que havia contractat per cobrar els deutes (encarregada de tractament) les dades de la persona denunciant, com a deutora d'un impagament.
PS 46/2023
Es declara la vulneració del principi d'exactitud. El responsable de tractament va vincular les dades de la persona denunciant a la condició de deutora de manera incorrecta, ja que l'impagament va ser propiciat per un error del responsable, atès que mai se li va girar el càrrec i, per tant, no hi havia cap deute. L'empresa imputada ha fet el pagament avançat amb la reducció del 20% de l'import de la sanció.
08/11/2023
Procediment d'adjudicació d'habitatges en el què una empresa tracta dades per compte de l'Ajuntament sense haver formalitzat un contracte d'encarregat. Recollida de dades innecessàries.
PS 28/2023
S'imputen dues infraccions:
1.Vulneració principi minimització. En el marc d'un procés d'adjudicació d'HPO, concretament en el tràmit de presentació de sol·licituds per participar en el sorteig d'adjudicació, l'Ajuntament sol·licitava una còpia del DNI quan aquesta no era necessària.
2. Manca contracte encarregat. Les dades de les persones que presenten davant l'Ajuntament les seves sol·licitud per participar en el sorteig són comunicades a una empresa externa (la cooperativa que farà els habitatges), sense la cobertura d'un contracte d'encarregat del tractament.
05/09/2023
Total de pàgines: 16