S'han trobat 69 resultats amb els descriptors Serveis públics
Tractament de dades personals en el marc de la prestació del servei de recollida de residus.
IP 418/2024
La persona denunciant exposava que, per mitjà del sistema de recollida de residus "porta a porta", l'Ajuntament de Matadepera vinculava les escombraries amb les persones generadores dels residus, fet que considera que contravé la normativa de protecció de dades personals. En el marc de les actuacions d'investigació que va iniciar l'Autoritat no es va constatar que, en l'execució d'aquest servei, es vulnerés l'RGPD o l'LOPDGDD. De fet, el tractament de dades personals controvertit està emparat per l'article 6.1 RGPD, atès que és necessari en l'exercici dels poders públics atribuïts als ens locals. Al seu torn, la normativa sectorial atribueix als ajuntaments la competència exclusiva en matèria de recollida de residus, mentre que la Llei 7/2022, de residus i sòls contaminats, estableix que cal prioritzar els models de recollida més eficients, com ara el porta a porta. Es resol arxivar les actuacions, atès que el tractament denunciat és lícit conforme l'RGPD.
20/12/2024
Tractament de dades personals per part de personal inspector municipal.
IP 299/2024
La persona denunciant es queixava perquè l'Ajuntament va sancionar el seu progenitor per haver dipositat una bossa de residus a la via pública. Respecte d'aquesta actuació, el denunciant exposa que la prova que acreditaria la infracció és la troballa, per part del personal inspector, d'un tiquet que duia el nom i cognoms del seu pare a la bossa de residus. Considera que la prova és insuficient per acreditar l'autoria de la infracció. En aquest cas, d'acord amb l'article 6.1.c RGPD i en consonància amb la normativa de residus, hi ha habilitació legal perquè el personal inspector tracti les dades personals. Per l'exposat, escau arxivar la denúncia, sens perjudici que, en el marc del procediment sancionador iniciat per l'Ajuntament, la persona denunciant pugui qüestionar la validesa de la prova.
13/11/2024
Manca de DPD i omissió del deure d'informar.
PS 16/2024
Es resol declarar que l'Ajuntament de Riudaura ha infringit l'article 13 RGPD, atès que en la implantació d'un nou sistema de gestió de residus va recollir dades personals dels usuaris del servei i no ha pogut acreditar que hagués informat prèviament. Així mateix, es declara que l'entitat ha vulnerat l'obligació de disposar d'un delegat de protecció de dades personals, atès que en data 11/12/2023 la corporació no tenia cap persona que fes aquestes funcions.
12/06/2024
Desatenció del dret de supressió de les dades.
PT 116/2023
La persona reclamant es queixa que el CAT112 no va respondre de forma "oficial" la seva sol·licitud de supressió, atès que li va respondre per correu electrònic sense signatura digital del DPD del Departament d'Interior. Es desestima la petició, atès que el CAT112 li va respondre pel mateix mitjà que la persona reclamant va escollir per fer la petició i posteriors comunicacions. A més, quan la persona reclamant va demanar que se la respongués de forma oficial, el CAT112 també ho va fer.
16/04/2024
Sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 65/2023
Es resol declarar que l'Ajuntament de Ripollet ha comès 4 infraccions de la normativa de protecció de dades personals, atès que no ha executat l'AIPD necessària, en relació amb el tractament de dades personals que duu a terme per prestar el servei de recollida de residus porta a porta; no ha complert el deure d'informar les persones usuàries del servei en la recollida inicial del material; no ha signat un contracte d'encarregat del tractament; i recull informació excessiva, a partir del formulari d'alta a la bústia de tèxtil sanitari.
08/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Utilitzar una adreça electrònica particular per exercir funcions públiques.
IP 228/2022
La persona denunciant es queixava que el Síndic de Greuges local havia utilitzat el seu correu particular per respondre una queixa que havia presentat contra un ajuntament. La denúncia s'arxiva per considerar, d'una banda, que l'adreça particular utilitzada és una dada personal del Síndic i, per tant, l'ús d'aquesta dada a l'efecte assenyalat va ser un tractament consentit pel seu titular (art. 6.1.a RGPD). I, d'altra banda, perquè les dades de la denunciant tractades amb l'enviament d'aquest correu obeeixen al compliment de les funcions assignades al Síndic (art. 6.1.e RGPD).
21/12/2023
Tractament il·lícit de dades.
IP 440/2022
Escau aplicar el principi de presumpció d'innocència atès que el professional que va atendre i respondre la consulta de la persona denunciant actuava en exercici de les seves funcions i només va tractar les dades personals que el mateix denunciant li va facilitar a l'efecte de gestionar la seva consulta.
08/05/2023
Compra d'entrades a un concert organitzat per l'Ajuntament a través de la plataforma web d'una empresa privada amb seu als EEUU.
PS 68/2022
Es resol sancionar l'Ajuntament com a responsable de tres infraccions: 1) manca de contracte d'encarregat o document equivalent, 2) manca d'informació dels extrems previstos a l'art. 13 RGPD, i 3) impediment de l'exercici del dret de supressió.
26/04/2023
Es revelen dades personals en haver facilitat per error una targeta d'ITV.
PS 59/2022
La persona denunciant es queixa que l'estació d'ITV va facilitar a un tercer la targeta d'ITV del seu vehicle. Aquest fet es va produir per error humà i, a més, l'entitat imputada va procedir a adoptar mesures per corregir la situació. Malgrat això, la matrícula d'un vehicle és dada personal i, per tant, constitueix una vulneració de la normativa de protecció de dades. Vulneració del principi de confidencialitat.
02/03/2023
Total de pàgines: 7