S'han trobat 66 resultats amb els descriptors Serveis públics
Manca de DPD i omissió del deure d'informar.
PS 16/2024
Es resol declarar que l'Ajuntament de Riudaura ha infringit l'article 13 RGPD, atès que en la implantació d'un nou sistema de gestió de residus va recollir dades personals dels usuaris del servei i no ha pogut acreditar que hagués informat prèviament. Així mateix, es declara que l'entitat ha vulnerat l'obligació de disposar d'un delegat de protecció de dades personals, atès que en data 11/12/2023 la corporació no tenia cap persona que fes aquestes funcions.
12/06/2024
Desatenció del dret de supressió de les dades.
PT 116/2023
La persona reclamant es queixa que el CAT112 no va respondre de forma "oficial" la seva sol·licitud de supressió, atès que li va respondre per correu electrònic sense signatura digital del DPD del Departament d'Interior. Es desestima la petició, atès que el CAT112 li va respondre pel mateix mitjà que la persona reclamant va escollir per fer la petició i posteriors comunicacions. A més, quan la persona reclamant va demanar que se la respongués de forma oficial, el CAT112 també ho va fer.
16/04/2024
Sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 65/2023
Es resol declarar que l'Ajuntament de Ripollet ha comès 4 infraccions de la normativa de protecció de dades personals, atès que no ha executat l'AIPD necessària, en relació amb el tractament de dades personals que duu a terme per prestar el servei de recollida de residus porta a porta; no ha complert el deure d'informar les persones usuàries del servei en la recollida inicial del material; no ha signat un contracte d'encarregat del tractament; i recull informació excessiva, a partir del formulari d'alta a la bústia de tèxtil sanitari.
08/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Utilitzar una adreça electrònica particular per exercir funcions públiques.
IP 228/2022
La persona denunciant es queixava que el Síndic de Greuges local havia utilitzat el seu correu particular per respondre una queixa que havia presentat contra un ajuntament. La denúncia s'arxiva per considerar, d'una banda, que l'adreça particular utilitzada és una dada personal del Síndic i, per tant, l'ús d'aquesta dada a l'efecte assenyalat va ser un tractament consentit pel seu titular (art. 6.1.a RGPD). I, d'altra banda, perquè les dades de la denunciant tractades amb l'enviament d'aquest correu obeeixen al compliment de les funcions assignades al Síndic (art. 6.1.e RGPD).
21/12/2023
Tractament il·lícit de dades.
IP 440/2022
Escau aplicar el principi de presumpció d'innocència atès que el professional que va atendre i respondre la consulta de la persona denunciant actuava en exercici de les seves funcions i només va tractar les dades personals que el mateix denunciant li va facilitar a l'efecte de gestionar la seva consulta.
08/05/2023
Compra d'entrades a un concert organitzat per l'Ajuntament a través de la plataforma web d'una empresa privada amb seu als EEUU.
PS 68/2022
Es resol sancionar l'Ajuntament com a responsable de tres infraccions: 1) manca de contracte d'encarregat o document equivalent, 2) manca d'informació dels extrems previstos a l'art. 13 RGPD, i 3) impediment de l'exercici del dret de supressió.
26/04/2023
Es revelen dades personals en haver facilitat per error una targeta d'ITV.
PS 59/2022
La persona denunciant es queixa que l'estació d'ITV va facilitar a un tercer la targeta d'ITV del seu vehicle. Aquest fet es va produir per error humà i, a més, l'entitat imputada va procedir a adoptar mesures per corregir la situació. Malgrat això, la matrícula d'un vehicle és dada personal i, per tant, constitueix una vulneració de la normativa de protecció de dades. Vulneració del principi de confidencialitat.
02/03/2023
Desatenció dels drets d'accés i de rectificació.
PT 58/2022
La persona reclamant es queixa que l'Ajuntament no li ha donat resposta ni al dret d'accés, ni al dret de rectificació en relació al servei de recollida de residus "porta a porta". Pel que fa al dret d'accés, tot i que la persona reclamant demanava l'accés a informació pública, en realitat, es referia a l'accés a les seves dades personals; i pel que fa al dret de rectificació, tot i que inicialment es va inferir que l'Ajuntament hauria atès el dret exercit per la persona reclamant, en realitat, l'Ajuntament no va rectificar la dada relativa a l'adreça postal de la persona reclamant. S'estima la petició formulada per la persona reclamant en relació a ambdós drets.
29/11/2022
Instal·lació de càmeres de videovigilància en espais de recollida de residus municipals
CNS 21/2022
L’Ajuntament no compta amb habilitació suficient per instal·lar un sistema de videovigilància en un espai delimitat que forma part de la via pública amb finalitat de controlar i, si escau, exercir la potestat sancionadora respecte de conductes incíviques relatives al dipòsit de residus a les àrees de recollida. En cas d’instal·lar-se per controlar actes vandàlics contra la seguretat pública, es podria considerar legítim si el duu a terme la policia local d’acord amb l’obtenció de la prèvia autorització de la Direcció General d’Administració de Seguretat.
22/07/2022
Total de pàgines: 7