S'han trobat 24 resultats amb els descriptors Salut pública
Informe jurídic en relació amb la consulta sobre el dret d’accés d’uns pacients al curs clínic.
CNS 18/2024
Es planteja una consulta sobre el dret d’accés d’un pacient al curs clínic.
En aquest cas, la negativa d’un facultatiu sanitari a emetre un informe que, en principi, li correspondria, no pot derivar en un perjudici al malalt. Per aquesta raó, si resulta suficientment justificat, aquest informe es podria emetre per un altre facultatiu, deixant constància del seu contingut a la història clínica i, de la mateixa manera, hauria de constar en termes de traçabilitat d’aquesta.
El pacient, com a titular de les dades personals que consten als seus informes mèdics d’assistència i afectat té dret a accedir a la informació del curs clínic, sempre que no sigui en perjudici del dret de tercers a la confidencialitat de les dades d'aquests que figuren en l'esmentada documentació, ni del dret dels professionals que han intervingut en l'elaboració d'aquesta, que poden invocar la reserva de llurs observacions, apreciacions o anotacions subjectives.
Una vegada informat de la possibilitat d’exercir el dret de limitació, el facultatiu no ès pot negar a que es lliuri el curs clínic al pacient.
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, l’incompliment del dret d’accés del pacient a la seva documentació clínica, comporta una infracció administrativa per vulneració de la normativa de protecció de dades.
02/08/2024
Publicació de les actes que recullen els resultats dels tornejos d'escacs organitzats per l'FCE.
IP 55/2022
La persona denunciant considerava que, per mitjà de la publicació dels resultats de les competicions d'escacs, organitzades per l'FCE, es difonien i conservaven dades de salut dels participants tota vegada que, per participar en la competició, calia exhibir el Passaport Covid-19. Al respecte, la informació relativa a si una persona està vacunada o ha sofert una malaltia, constitueix dades de salut de conformitat amb l'article 4 RGPD. Tanmateix, en aquest cas, l'FCE ha argumentat de manera suficient que, d'una banda, per complir amb la legalitat vigent, havia d'exigir l'exhibició del Passaport Covid-19 als participants en les competicions i, d'altra banda, que hi havia persones que mostraven un test d'antígens, PCR o document d'exempció de vacunació. En aquestes circumstàncies, no es pot afirmar que la publicació de les referides actes, permetessin a terceres persones relacionar les persones identificades a les actes, amb el fet que s'haguessin vacunat contra la Covid-19, tota vegada que, hi havia persones que podien no estar vacunades, i haver presentat una PCR o un test d'antígen, i d'altres que disposaven d'un document d'exempció de vacunació. Per aquests motius, escau arxivar els fets denunciats.
11/04/2023
Identificació de les persones positives per Covid-19.
IP 501/2021
L'FCF posava a disposició dels clubs esportius de futbol un formulari a través del qual, els clubs havien d'identificar els membres amb llicència federativa que eren positius de Covid-19 i les persones federades amb qui havien estat contacte estret. Així mateix, també havien d'informar de la data d'inici de símptomes i del seu estat vacunal. Al respecte, l'FCF ha argumentat que la recollida de dades es va dur a terme en compliment del Pla d'Acció per al Desconfinament Esportiu de la Generalitat de Catalunya, en el marc del qual, l'FCF elaborà el seu Protocol per a minimitzar els contagis per Covid-19. Així les coses, cal assenyalar que, la Resolució SLT/3652/2021, de 7 de desembre, vigent en el moment dels fets denunciats, es remetia al contingut del Pla d'acció pel desconfinament esportiu en tot allò que no la contradigués. En relació amb l'anterior, cal fer avinent que, conèixer quines persones eren positives de Covid-19, la data de presentació de símptomes, i el seu estat vacunal, era informació necessària per a l'adopció de decisions relacionades amb l'organització de la competició esportiva. A la vista de l'exposat, cal concloure que el tractament denunciat restava habilitat per l'article 6.1 c) RGPD, concorrent les excepcions previstes a l'article 9.2 g) i i), en connexió amb la normativa vigent en matèria de salut pública i de prevenció del contagi de la Covid-19.
16/03/2023
Exhibició del Passaport Covid-19 per accedir a instal·lacions d'un centre esportiu municipal.
IP 523/2021
La persona denunciant es queixava pel fet que el Parc Esportiu Municipal Guiera, gestionat per l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, condicionava l'accés a les persones usuàries del centre esportiu, a l'exhibició del Passaport Covid-19. En relació amb això, escau assenyalar que, la Resolució SLT/3787/2021, de 23 de desembre, vigent en el moment dels fets, preveia l'exigència de presentar el certificat de vacunació, prova diagnòstica o de recuperació de la Covid-19 per accedir "a sales i gimnasos on es practica activitat física i/o esportiva". En aquests termes, escau assenyalar que el tractament denunciat restava habilitat per l'article 6.1 RGPD apartat c) atès que fou necessari per al compliment d'una obligació legal i que, concorrien les excepcions previstes a l'article 9.2 g) RGPD, que disposa que el tractament de dades de salut ha de ser necessari per raons d'interès públic essencial, i per l'excepció de l'apartat i) del referit article, que preveu que el tractament ha de ser necessari per raons d'interès públic en l'àmbit de la salut pública. En darrer terme, la persona denunciant es queixava pel fet que personal del PEM Guiera accedís a les seves dades personals, sense obtenir prèviament el seu consentiment. Tanmateix, consultat per aquesta Autoritat, la persona denunciant va confirmar no haver exhibit el Passaport covid-19 al personal del PEM Guiera quan se li requerí, i l'entitat denunciada ha argumentat que, el personal del centre, van actuar en l'exercici de llurs funcions, pel que no s'observa cap incompliment de la legislació vigent.
07/03/2023
Comunicació del resultat d'un test d'antígens, per a la detecció de la Covid-19, al centre educatiu on la persona denunciant presta els seus serveis.
IP 164/2021
Un centre privat va comunicar el resultat d'un test d'antígens al Departament de Salut i aquest, va facilitar la dita informació al centre educatiu on la persona denunciant prestava els seus serveis. Al respecte, l'article 23 de la Llei 2/2021, de 29 de març, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 obliga als establiments que realitzen proves de diagnòstic Covid-19 a remetre, diàriament, a l'autoritat sanitària els resultats de les proves que realitzen i, al seu torn, l'article 8.4 del Decret Llei 41/2020, de mesures extraordinàries en l'àmbit de l'educació per fer front a les conseqüències de la Covid-19, determina que el Departament de Salut ha de comunicar als directors o directores dels centres educatius, les dades de salut corresponents als resultats de les proves diagnòstiques. Així les coses, procedeix l'arxiu dels fets imputats atès que les referides comunicacions es van dur a terme emparades per l'article 6.1 de l'RGPD, en compliment d'una obligació legal (en el cas del laboratori privat), i en l'exercici de poders públics (en el cas del Departament de Salut). Així mateix, escau assenyalar que, malgrat es van comunicar dades de salut, concorrien les excepcions previstes als apartats g) i i) de l'article 9.2 de l'RGPD, que permeten aixecar la prohibició de l'article 9.1 RGPD.
07/02/2023
Comunicació als serveis de prevenció de riscos laborals d'una empresa privada, de les persones que no disposaven de la pauta completa de vacunació contra la Covid-19.
IP 267/2021
L'Agència de Salut Pública de Catalunya va comunicar als Serveis de Prevenció de Riscos Laborals de l'empresa càrnica on presta serveis l'aquí denunciant, la relació del personal que no disposava de la pauta completa de vacunació contra la Covid-19. Aquesta comunicació es va dur a terme en el marc d'una campanya de vacunació del Departament de Salut. Al respecte, la referida comunicació no contravé la normativa de protecció de dades, en la mesura en què, tant la normativa de prevenció de riscos laborals, com la normativa de salut pública, faculten les autoritats sanitàries per establir mecanismes de col·laboració amb els serveis de prevenció de riscos laborals d'empreses privades.
29/12/2022
Accés a informació sobre l'estat de vacunació de la covid-19 d'una treballadora.
IP 329/2021
La unitat de Recursos Humans d'un Ajuntament va acabar accedint, a través del seu Servei de Prevenció de Riscos Laborals, a la informació sobre si una treballadora seva s'havia inoculat la 2a dosi de la covid19.
16/12/2022
Informe sobre el Projecte de decret pel qual s'aprova el reglament de desplegament dels títols I, III i IV de la Llei 9/2014, de 31 de juliol, de la seguretat industrial dels establiments, les instal·lacions i els productes
PD 2/2022
25/03/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Salut pública
- Seguretat pública
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Empresa pública
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- Signatura electrònica
- Dades representant persona jurídica
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Altres
- Empresa pública
- Entitats col·laboradores
- Societats mercantils
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi finalitat
- Principi minimització
- RÈGIM SANCIONADOR
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Identificació de la persona que presenta el certificat COVID
CNS 57/2021
L’exigència del certificat COVID en els termes exposats i que han estat autoritzats pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, no es pot considerar contrària a la normativa de protecció de dades personals. Igualment, quan sigui exigible aquest certificat, l’exigència d’exhibició de l’anvers del DNI als efectes de verificar la identitat resulta compatible i proporcionat d’acord amb la normativa de protecció de dades personals.
18/01/2022
Manca de formalització de l'encàrrec de tractament.
PS 36/2021
El Departament de Salut va encarregar a SEMSA la contractació del servei de seguiment dels contactes estrets amb persones infectades de covid-19, la qual cosa comportava el tractament de dades personals. I a tal efecte SEMSA va contractar l'empresa privada Ferroser Servicios Auxiliares, SA, sense formalitzar l'encàrrec del tractament en un contracte tal com exigeix l'art. 28 RGPD, la qual cosa és constitutiu d'infracció.
13/09/2021
Total de pàgines: 3