S'han trobat 24 resultats amb els descriptors Medi ambient
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un consell comarcal relativa a unes sol·licituds d’accés a informació pública i a les respostes efectuades pel consell comarcal
CNS 37/2024
Si bé la normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació sol·licitada respecte a les persones jurídiques sancionades, l’article 23 de l’LTC limita l’accés a aquelles dades que permeti identificar, encara que sigui de manera indirecta, les persones físiques (inclosos els empresaris individuals titulars dels locals expedientats, incloent el nom i l’adreça dels establiments), tret dels casos en que la llei sectorial aplicable prevegi l’amonestació pública de l’infractor, o llevat que aquestes persones consentin expressament per mitjà d’un escrit que ha d’acompanyar la sol·licitud, o bé quan una norma amb rang de llei hagi previst expressament la seva publicació (article 15.1 LT).
Pel que fa a la informació sobre els deutes tributàries, la normativa de protecció no impediria l’accés a la informació relativa a les persones jurídiques. En canvi, en el cas dels empresaris individuals es considera que les finalitats de transparència es poden assolir igualment sense sacrificar la privacitat de les persones afectades, un cop efectuada la ponderació dels drets en joc i, per tant, caldria facilitar la informació amb la prèvia anonimització de les dades personals.
D’acord amb la normativa de protecció de dades i les obligacions derivades de la normativa de transparència, les resolucions d’accés a la informació pública, que siguin favorables a l’accés a informació pública que contingui dades personals han d’incorporar un advertiment sobre les obligacions que adquireix la persona sol·licitant en relació amb les dades personals i les limitacions concretes de difusió que se’n deriven de la normativa de protecció de dades.
En el cas que la informació es lliuri de manera anonimitzada o pseudonimitzada es considera oportú recordar als destinataris de la informació la prohibició de dur a terme activitats tendents a revertir el procés de dissociació mitjançant l’addició de noves dades obtingudes d’altres fonts.
07/03/2025
Informe jurídic en relació amb l’Ordenança sobre la creació i gestió de les zones de baixes emissions
PD 19/2024
18/12/2024
Comunicació de dades excessives, pel trasllat entre administracions d'una denúncia sense anonimitzar que contenia dades personals de la persona representant d'una associació.
PS 6/2024
Es declara que l'entitat ha vulnerat el principi de minimització de dades, per trametre la còpia d'una denúncia sense anonimitzar determinades dades de la representant de la persona jurídica denunciant. L'entitat denunciada va comunicar dades excessives (DNI, data de naixement, adreça i mòbil) de la representant d'una associació que havia presentat una denúncia contra una corporació local.
08/04/2024
Cessió de dades a tercers.
IP 395/2022
El denunciant es queixa que han facilitat les seves dades com a denunciant d'una rave a l'organitzador d'aquesta. No s'ha pogut provar ni que l'organitzador de la presumpte 'rave' disposi de les dades personals del denunciant ni tampoc que, en cas que fos coneixedor de la informació, aquesta comunicació fos responsabilitat del Consorci. Arxiu.
08/02/2024
Sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 33/2023
Es resol declarar que l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres ha infringit l'article 83.4, en relació amb l'article 35; ambdós de l'RGPD, atès que no ha dut a terme l'avaluació d'impacte necessària per valorar els riscos associats al tractament de dades personals dut a terme en el marc de la prestació del servei de recollida de residus "porta a porta".
05/07/2023
Sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 24/2023
Es resol amonestar l'Ajuntament de La Garriga atès que no ha dut a terme l'avaluació d'impacte necessària en relació amb el tractament de dades personals que duu a terme en el marc de la prestació del servei de recollida de residus "porta a porta"; no té el RAT actualitzat; i no va facilitar el dret d'informació a les persones usuàries de l'esmentat servei de conformitat amb l'article 11 LOPDGDD.
05/07/2023
Vulneració de drets en la recollida porta a porta.
IP 248/2021
El consentiment no és la base jurídica que legitima el tractament de dades per a la prestació del servei de recollida de residus. Aquest tractament es fonamenta en el compliment d'una missió en interès públic o l'exercici de poders públics. D'altra banda, s'arxiva el fet denunciant relatiu a que la lectura de les etiquetes incorporades en les bosses o cubells permetin la identificació de la persona usuària del servei, atès que no consta acreditat.
06/07/2022
Informe en relació amb el Projecte de decret sobre el Registre de Finques amb Iniciatives de Conservació del Patrimoni Natural i la Biodiversitat
PD 6/2022
30/06/2022
Denegació d'accés a la informació sobre contaminació de l'aigua per part d'indústries químiques
IAI 68/2021
Des de la perspectiva de la normativa de protecció de dades personals, es pot facilitar al reclamant la informació de la qual disposi l’organisme relativa a les autoritzacions d’abocaments amb un efecte significatiu sobre el medi ambient, així com informació sobre les dades derivades del seguiment de les activitats que poden afectar al medi ambient, etc. S’ha d’excloure l’accés del reclamant als expedients sancionadors que disposi l’organisme sobre la contaminació de les aigües en els quals el responsable de la contaminació sigui una persona física, tot i que si que es pot donar accés a la infracció comesa, la sanció imposada i el subjecte infractor, quan s’hagi imposat una sanció de publicació per infracció molt greu. La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació sobre sancions a persones jurídiques o informació agregada sobre les imposades a persones físiques que no permeti identificar-les.
04/11/2021
Denegació d'accés als expedients sancionadors d'indústries del sector petroquímic
IAI 71/2021
S’ha d’excloure l’accés del reclamant als expedients sancionadors que disposi l’administració ambiental en els quals el responsable de la contaminació sigui una persona física, tot i que si que es pot donar accés a la infracció comesa, la sanció imposada i el subjecte infractor, quan s’hagi imposat una sanció de publicació per infracció molt greu. La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació sobre sancions a persones jurídiques o informació agregada sobre les imposades a persones físiques que no permeti identificar-les. Pel que fa a les dades de terceres persones que puguin constar als expedients sancionadors als quals es pugui accedir, cal anonimitzar les dades personals de terceres persones (representants legals, denunciants o testimonis) que hi puguin aparèixer, llevat de les persones que hi han intervingut per raó del seu càrrec.
04/11/2021
Total de pàgines: 3