S'han trobat 163 resultats amb els descriptors Laboral
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament sobre la política d’ús dels sistemes d’informació del consistori
CNS 16/2024
L’Ajuntament compta amb legitimació suficient per dur a terme un control sobre l’ús del compte de correu electrònic corporatiu personalitzat que posa a disposició de les persones treballadores, siguin laborals o funcionaris, per a la necessitat de coordinar i garantir la continuïtat de l’activitat municipal en els supòsits de cessament de la relació laboral com en cas d’absència temporal de les persones treballadores, sempre que els hagi informat adequadament sobre les mesures que s’adoptaran al respecte. En relació amb les mesures proposades ens remetem a les consideracions fetes al llarg del dictamen.
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al tractament de les dades biomètriques amb finalitats de control de presència i control de l’accés a dependències municipals
CNS 2/2024
Analitzades les consultes formulades per la delegada de protecció de dades de l’Ajuntament, és necessari que la previsió que es pretén introduir al conveni col·lectiu (i si escau, en els acords pel que fa al personal funcionari), reuneixi els requisits de l’article 9.2.b) de l’RGPD, és a dir, que estableixi les garanties adequades en els termes que ho estableix la doctrina del Tribunal Constitucional a què es fa referència en aquest dictamen i, a més, que hagi dut a terme amb caràcter previ al tractament de categories especials de dades l’anàlisi de la necessitat de la mesura, i tingui la capacitat de poder demostrar-ho d’acord amb el principi de responsabilitat proactiva (art. 5.2 de l’RGPD).
Pel que fa a l’anàlisi de la necessitat del tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control d’accessos, cal que l’Ajuntament analitzi per cadascuna de les dependències municipals si aquesta mesura supera el judici de proporcionalitat
22/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al control de presència mitjançant sistemes biomètrics
CNS 5/2024
Aquesta Autoritat manté el criteri del dictamen CNS 63/2018 relatiu a que el responsable del tractament ha de verificar a través d’una avaluació d’impacte de protecció de dades que el tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control de presència o de jornada laboral, entre altres qüestions que cal analitzar, compleix amb el principi de licitud (art. 6 de l’RGPD i art. 9 de l’RGPD) i supera el judici de necessitat i proporcionalitat en els termes que s’han exposat.
D’altra banda, l’avaluació d’impacte comporta l’anàlisi de les obligacions i els principis del tractament que estableix la normativa de protecció de dades, en el cas en concret, sense que el seu resultat es pugui plantejar en termes teòrics o generals
27/03/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada contra un Ajuntament per la denegació d’accés a la denúncia presentada contra la persona reclamant
IAI 61/2023
El dret d’accés reconegut per la normativa de protecció de dades personals permetria l’accés del reclamant a còpia de la informació que sobre la seva persona consti a l’escrit de denúncia o en l’informe reclamat, inclòs l’origen de les dades, per tant, la identitat de la persona denunciant -que el reclamant ja coneix- i, si escau, de terceres persones que hagin aportat informació sobre el denunciat, i la informació sobre els fets i o les accions que se li atribueixen (participació fraudulenta en un procés selectiu). No sembla necessari donar accés a dades personals de terceres persones en qualitat de participants en el procés selectiu objecte de denúncia, més enllà de la informació que ja hagi pogut fer-se pública per aplicació de la normativa aplicable.
19/03/2024
Quadres de vacances amb el NIF dels treballadors; ús de l'IdCAT Mòbil personal en l'àmbit laboral, i nom erroni del DPD.
PS 53/2023
Es declara que el Departament ha comès una infracció molt greu per vulneració del principi de minimització, per haver desat en una carpeta d'ús compartit entre les unitats d'una Subdirecció general els quadres de vacances dels treballadors d'aquestes unitats, que contenien el seu nom i cognoms i NIF complet de cadascun (el NIF és excessiu).
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va acordar arxivar 3 fets denunciats: 1) un, referit a la recepció d'un correu sospitós de suplantació d'identitat (phishing): es va arxivar perquè el Departament va confirmar la veracitat del correu i de la identitat de la persona remitent, qui va enviar el correu en exercici de les seves funcions; 2) un segon, referit a la petició del Departament perquè el denunciant fer ús del l'IdCAT Mòbil personal en l'àmbit laboral: es va arxivar atès que finalment la persona denunciant no en va fer ús; i 3) un tercer, sobre la identificació errònia del DPD: es va arxivar atès que aquesta errada no va impedir que la persona denunciant pogués comunicar-se amb el DPD, i en el Registre de DPD consta la informació actualitzada.
29/02/2024
Comunicació de les dades personals dels treballadors i treballadores als membres de la junta de personal.
IP 81/2023
Escau arxivar la denúncia perquè la comunicació de les adreces electròniques dels treballadors i treballadores als membres de la junta de personal, en qualitat de representants del personal dins del seu àmbit, és un tractament que està emparat per la normativa de protecció de dades personals.
20/02/2024
Comunicació de dades vinculades a la nòmina, entre departaments de la Generalitat de Catalunya.
IP 613/2023
Les diligències d'embargament de sous o salaris, es comuniquen a les entitats pagadores. En el cas dels departaments de la Generalitat, l'entitat pagadora és la pròpia Generalitat, i la gestió de personal i nòmines es fa de forma compartida entre els departaments i la DG de Funció Pública per mitjà del GIP-SIP. Quan una persona deixa de prestar els seus serveis a un departament per prestar-los en un altre departament de la mateixa Generalitat, no hi ha cap comunicació de dades a tercers, i el tractament de les dades de la nòmina està emparat pel Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.
08/02/2024
Comunicació de dades vinculades a la nòmina, entre departaments de la Generalitat de Catalunya.
IP 614/2023
Les diligències d'embargament de sous o salaris, es comuniquen a les entitats pagadores. En el cas dels departaments de la Generalitat, l'entitat pagadora és la pròpia Generalitat, i la gestió de personal i nòmines es fa de forma compartida entre els departaments i la DG de Funció Pública per mitjà del GIP-SIP. Quan una persona deixa de prestar els seus serveis a un departament per prestar-los en un altre departament de la mateixa Generalitat, no hi ha cap comunicació de dades a tercers, i el tractament de les dades de la nòmina està emparat pel Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.
08/02/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per un ciutadà contra un Ajuntament, per la denegació d’accés a informació sobre l’import del salari extra que reben determinats treballadors del Centre Municipal Esportiu en jornada laboral de diumenge.
IAI 60/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix facilitar el nombre total de persones usuàries que accedeixen als centres esportius en dues dates concretes. Pel que fa a les retribucions per hores extraordinàries de determinats treballadors de la plantilla de centres esportius municipals, al nombre d’hores treballades per aquests en dies festius, i a l’import d’aquestes retribucions, atesa l’afectació per un nombre limitat de persones afectades, la informació s’hauria de facilitar de forma agregada.
22/12/2023
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per denegació de l’accés a un expedient d’activació del Procediment de salut i seguretat per a la prevenció de l’assetjament sexual i per raó de gènere
IAI 62/2023
En el present cas la persona reclamant té dret a accedir a la informació de l’expedient que faci referència a la seva persona, en concret: la informació que hagi aportat, fruit del relat dels fets, sobre si mateixa i també sobre la persona investigada; la informació que sobre ella hagin aportat terceres persones, inclosa la identitat d’aquestes persones i el contingut de les seves declaracions que faci referència a la seva persona; la informació que sobre ella consti en l’informe d’investigació emès per la psicòloga del servei de prevenció, incloses les valoracions que sobre la seva persona hagi efectuat tant aquesta psicòloga com l’altre psicòleg entrevistat. També pot accedir a les dades merament identificatives de les persones que hagin intervingut en el si del procediment amb motiu de l’exercici de llurs funcions.
21/12/2023
Total de pàgines: 17