S'han trobat 170 resultats amb els descriptors Laboral
Impediment del dret d'accés i obstrucció de funcions inspectores.
PS 25/2024
L'Ajuntament ha comès dues infraccions: 1. Va suprimir 3 correus electrònics que formaven part de l'objecte del dret d'accés de la sol·licitant i va informar-la que no disposaven de més correus electrònics, quan no era així; 2. Va obstaculitzar les tasques inspectores de l'Autoritat, en no facilitar la informació sol·licitada.
31/07/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament, en relació amb l’accés dels membres d’una Comissió informativa especial a la informació sobre dos informes emesos per l’OAC.
CNS 8/2024
Es planteja una consulta sobre la possibilitat de facilitar als regidors de govern i de l'oposició un informe emès per OAC, i un altre complementari, en relació a la tramitació d'un expedient de persona protegida.
En aquest cas, d’acord amb la informació de què es disposa, s’hauria de denegar l’accés a la informació sobre els dos informes de l’OAC indicats ja que, en principi, no serien pertinents ni necessaris pel desenvolupament de les funcions com a membres de la Comissió especial d’informació pel que fa a les irregularitats en la contractació de personal i, al mateix temps, podria comportar un perjudici per a la persona denunciant, informant o alertadora i tercers, que tenen dret a preservar la seva identitat d’acord amb la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
11/07/2024
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Expedient administratiu
- Procediment sancionador
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
Accés de l'institut al correu corporatiu d'una extreballadora.
PS 39/2024
Un cop finalitzada la relació laboral amb la docent, el centre va accedir al seu correu corporatiu per recuperar informació relacionada amb el centre. L'institut no disposa d'un procediment concret per accedir als comptes corporatius de persones extreballadores, amb totes les garanties. Per contra, res impedia accedir a la informació en presència de la treballadora, abans del seu cessament. S'imputa infracció greu de l'article 73.d i f de l'LOPDGDD, per manca de mesures tècniques i organitzatives apropiades per aplicar els principis de protecció de dades des del disseny i per garantir un nivell de seguretat adequat.
04/06/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament sobre la política d’ús dels sistemes d’informació del consistori
CNS 16/2024
L’Ajuntament compta amb legitimació suficient per dur a terme un control sobre l’ús del compte de correu electrònic corporatiu personalitzat que posa a disposició de les persones treballadores, siguin laborals o funcionaris, per a la necessitat de coordinar i garantir la continuïtat de l’activitat municipal en els supòsits de cessament de la relació laboral com en cas d’absència temporal de les persones treballadores, sempre que els hagi informat adequadament sobre les mesures que s’adoptaran al respecte. En relació amb les mesures proposades ens remetem a les consideracions fetes al llarg del dictamen.
28/05/2024
Comunicació dades personals.
IP 390/2023
S'arxiva la denúncia contra l'HCB, ja que es constata que l'enviament de informes vinculats a un expedient de risc psicosocial, es va fer en compliment d'un requeriment de Inspecció de Treball, i es va enviar la documentació específica requerida als destinataris indicats.
03/05/2024
Trasllat d'informes entre RT i ET.
IP 205/2023
S'arxiva la denúncia sobre el trasllat de 3 informes de l'expedient de risc psicosocial del lloc de treball de la denunciant. Es considera que el trasllat d'aquests informes entre l’RT i l’ET no vulnera cap dels principis de l'RGPD invocats: licitud, lleialtat, finalitat, confidencialitat i exactitud.
24/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al tractament de les dades biomètriques amb finalitats de control de presència i control de l’accés a dependències municipals
CNS 2/2024
Analitzades les consultes formulades per la delegada de protecció de dades de l’Ajuntament, és necessari que la previsió que es pretén introduir al conveni col·lectiu (i si escau, en els acords pel que fa al personal funcionari), reuneixi els requisits de l’article 9.2.b) de l’RGPD, és a dir, que estableixi les garanties adequades en els termes que ho estableix la doctrina del Tribunal Constitucional a què es fa referència en aquest dictamen i, a més, que hagi dut a terme amb caràcter previ al tractament de categories especials de dades l’anàlisi de la necessitat de la mesura, i tingui la capacitat de poder demostrar-ho d’acord amb el principi de responsabilitat proactiva (art. 5.2 de l’RGPD).
Pel que fa a l’anàlisi de la necessitat del tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control d’accessos, cal que l’Ajuntament analitzi per cadascuna de les dependències municipals si aquesta mesura supera el judici de proporcionalitat
22/04/2024
Comunicació de dades personals.
IP 330/2023
S'arxiva la queixa contra l'ajuntament perquè, en un pla d'avaluació de riscos psicosocials, va comunicar dades personals excessives a l'empresa contractada per fer una enquesta en línia sobre prevenció. La comunicació es va produir en el marc d'un contracte d'encarregat del tractament i les dades personals traspassades eren les mínimes necessàries perquè l'empresa pogués prestar el servei contractat.
08/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al control de presència mitjançant sistemes biomètrics
CNS 5/2024
Aquesta Autoritat manté el criteri del dictamen CNS 63/2018 relatiu a que el responsable del tractament ha de verificar a través d’una avaluació d’impacte de protecció de dades que el tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control de presència o de jornada laboral, entre altres qüestions que cal analitzar, compleix amb el principi de licitud (art. 6 de l’RGPD i art. 9 de l’RGPD) i supera el judici de necessitat i proporcionalitat en els termes que s’han exposat.
D’altra banda, l’avaluació d’impacte comporta l’anàlisi de les obligacions i els principis del tractament que estableix la normativa de protecció de dades, en el cas en concret, sense que el seu resultat es pugui plantejar en termes teòrics o generals
27/03/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada contra un Ajuntament per la denegació d’accés a la denúncia presentada contra la persona reclamant
IAI 61/2023
El dret d’accés reconegut per la normativa de protecció de dades personals permetria l’accés del reclamant a còpia de la informació que sobre la seva persona consti a l’escrit de denúncia o en l’informe reclamat, inclòs l’origen de les dades, per tant, la identitat de la persona denunciant -que el reclamant ja coneix- i, si escau, de terceres persones que hagin aportat informació sobre el denunciat, i la informació sobre els fets i o les accions que se li atribueixen (participació fraudulenta en un procés selectiu). No sembla necessari donar accés a dades personals de terceres persones en qualitat de participants en el procés selectiu objecte de denúncia, més enllà de la informació que ja hagi pogut fer-se pública per aplicació de la normativa aplicable.
19/03/2024
Total de pàgines: 17