S'han trobat 65 resultats amb els descriptors Administració electrònica
Comunicació de dades excessives, pel trasllat entre administracions d'una denúncia sense anonimitzar que contenia dades personals de la persona representant d'una associació.
PS 6/2024
Es declara que l'entitat ha vulnerat el principi de minimització de dades, per trametre la còpia d'una denúncia sense anonimitzar determinades dades de la representant de la persona jurídica denunciant. L'entitat denunciada va comunicar dades excessives (DNI, data de naixement, adreça i mòbil) de la representant d'una associació que havia presentat una denúncia contra una corporació local.
08/04/2024
Web municipal amb galetes, sense política de privacitat i avís legal, i sense informació del RAT i del DPD.
PS 52/2023
Es declara que l'Ajuntament ha comès 3 infraccions: 1) Una infracció per fer ús d'algunes galetes que tracten dades personals, sense haver-ne informat prèviament; 2) Una altra infracció per fer ús de galetes no necessàries, sense haver recollit el consentiment; i 3) Una tercera infracció per no publicar al web tota la informació del RAT.
D'altra banda, a l'acord d'iniciació es van arxivar els fets denunciats relatius a: 1) Manca de política de privacitat: es va arxivar perquè la informació figurava publicada al web, tot i que amb un terme diferent, però vàlid; 2) Manca d'avís legal: es va arxivar perquè, en aquest apartat d'un web, no s'inclou la informació que requereix la normativa de protecció de dades; i 3) Omissió de la informació del RAT en el portal de transparència: es va arxivar, atès que la norma només obliga a fer-ho públic per mitjans electrònics; 4) Omissió de la informació referent al delegat de protecció de dades: es va arxivar atès que no cal publicar-hi el nom i cognoms.
19/03/2024
Accés a dades a través de la PICA. Sol·licitud d'accés per un mitjà no idoni.
PT 142/2023
El denunciant es queixa perquè se li ha denegat l'exercici del dret d'accés perquè no el va sol·licitar mitjançant el tràmit adequat. L'interessat volia saber el motiu pel qual l'entitat va accedir a dades policials a través de la PICA, quan es tracta d'una persona resident fora de Catalunya. Es desestima la petició per motius formals, ja que va sol·licitar accedir a les dades a través d'una petició genèrica que no permet acreditar la identitat del sol·licitant. Pel que fa al fons, es considera que, quan ho demani de manera que permeti acreditar la seva identitat, té dret a obtenir les dades demanades.
19/03/2024
Infracció del principi de confidencialitat. Accés a les dades d'una tercera persona a través de la carpeta ciutadana i amb certificat electrònic.
PS 69/2023
L'Ajuntament no va implementar les mesures tècniques i organitzatives adequades per impedir, des del disseny i per defecte, la possibilitat que si dues persones entren simultàniament al sistema, cadascuna amb el seu certificat electrònic, s'accedeixi a la pantalla inicial de la carpeta ciutadana de l'altra persona. A conseqüència d'això, es va infringir el deure de confidencialitat, en quedar exposades les dades d'una altra persona usuària. Concurs medial d'infraccions (mesures de seguretat i confidencialitat). Es declara la infracció del principi de confidencialitat.
19/03/2024
Publicació de l'acta d'elecció dels membres de la mesa electoral amb diverses dades personals.
PS 81/2023
L'entitat ha vulnerat el principi de confidencialitat, per haver difós les dades personals de 810 persones designades membres d'una mesa electoral per les eleccions municipals de 28/05/2023. Es declara la comissió d'una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.f, ambdós de l'RGPD.
12/03/2024
Publicació d'un comunicat amb dades inexactes d'un regidor.
PS 8/2024
L'Autoritat declara que un Ajuntament ha comès una infracció per vulneració del principi d'exactitud, pel fet d'haver publicat un comunicat, en què l'equip de govern criticava el nombre elevat de denúncies presentades per dos grups municipals (GM), i assenyalava que la GAIP havia dictat una resolució d'arxivament d'una denúncia presentada per un regidor, a qui identificava amb el nom i primer cognom i el GM d'adscripció, quan en realitat la GAIP havia emès un dictamen a petició d'una consulta que l'Ajuntament li havia formulat.
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va arxivar la part referent a la difusió del nom i cognoms i del GM d'adscripció, atès que aquesta era una informació manifestament pública. També es va arxivar la part referent a la difusió del nombre d'instàncies presentades, atès que s'emmarca en la crítica política i l'exercici del dret d'informació.
29/02/2024
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades representant persona jurídica
- Dades sensibles
- Vida sexual
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Exactitud
Informe en relació amb el Projecte de decret sobre normes reguladores de les eleccions de representants del cos de Mossos d’Esquadra al Consell de la Policia – Mossos d’Esquadra i determinació d’organitzacions sindicals representatives
PD 20/2023
02/02/2024
Enviament d'un avís de notificació electrònica al telèfon mòbil sense consentiment.
IP 62/2022
El denunciant es queixa que el Departament de Salut li ha tramès l'avís d'una notificació electrònica sobre un expedient sancionador al seu telèfon mòbil, sense haver consentit de rebre notificacions electròniques. Es resol arxivar la denúncia, perquè el denunciant va facilitar el seu número de telèfon mòbil en el moment que la policia li va aixecar acta i perquè va accedir voluntàriament a la notificació electrònica, quan va rebre l'avís.
04/12/2023
Publicació del nom i cognoms de la persona que formula al·legacions en el tràmit d'informació pública d'un procediment.
PS 39/2023
Es declara que un ajuntament ha comès una infracció molt greu per vulneració del principi de confidencialitat, en haver publicat a la seva seu electrònica i al BOPB un acord d'aprovació d'un projecte. En aquest acord, s'identificava amb nom i cognoms la persona que havia formulat al·legacions a la fase d'informació prèvia, juntament amb el contingut de les al·legacions i altres dades personals.
11/10/2023
Inexactitud de dades en relació amb la notificació d'un acte administratiu.
PS 42/2023
Es resol declarar la comissió de la infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.d, ambdós de l'RGPD, pel tractament de dades inexactes consistent en enviar una notificació sobre un expedient disciplinari a una adreça electrònica diferent de la designada a l'efecte de notificacions.
11/10/2023
Total de pàgines: 7